recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa (Arris 2853 og logitech harmony)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa (Arris 2853 og logitech harmony)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa (Arris 2853 og logitech harmony)
    Sendt: 24-Maj-2016 kl. 15:14
Hej,
 
Nogen herinde der har fået Arris 2853 til at virker perfekt med Logitech ?
 
Her er hvad jeg har forsøgt.
 
Tilføje Arris VIP2853 som enhed på Logitech, virkede ikke.
Efter lidt tid på Google forsøgte jeg med Bredbandsbolaget VIP2853, virkede fint på nær 3 knapper (kanal op, kanal ned, guiden)
Jeg har forsøgt at lære Logitech ir koder fra Arris fjernbetjening, det bliver også accepteret men virker ikke når jeg tester det.
 
Jeg har kontaktet Logitech support som vil have mig til at skaffe hex koder fra Arris, Arris vender tilbage at det kan de ikke men at jeg skal kontakte Stofa, Stofa påstår at de ikke ligger inde med disse hex koder og at de derfor ikke kan hjælpe mig, men at jeg skal kontakte Arris eller Logitech for hjælp.
 
Det der undre mig lidt er at det må kunne komme til at fungere siden at den enhed "Bredbandsbolaget" virker med langt de fleste funktioner, hvorfor så ikke kanal op og ned samt guiden? Er det mon fordi Stofa benytter egne hex koder / signal type for disse funktioner?
 
Grunden til at jeg ikke kan få Logitech til at virke ved selv at lære den kommandoer fra den originale fjernbetjening, skulle skyldes at Arris benytter Hex Toggle-bit og det kan Logitech Harmony ikke lærer.
 
Jeg er helt på bar bund her, så alle forslag og ideer til hvad jeg kan forsøg modtages :-)
Til top
reaper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2008
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reaper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:59
Fandt du en løsning?

Jeg er lige blevet skiftet fra Waoo til Stofa og har samme problem som dig med min Logitech Harmony One  + Arris VIP2853.

Nogle knapper virker og andre gør ikke.

Jeg kunne se inde under indstilliger på boksen, så kunne jeg se at model navnet stod til Arris VIP2853C, så det prøvede jeg også. Men så er der ingen ting der virker.
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2016 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af reaper reaper skrev:

Fandt du en løsning?

Jeg er lige blevet skiftet fra Waoo til Stofa og har samme problem som dig med min Logitech Harmony One  + Arris VIP2853.

Nogle knapper virker og andre gør ikke.

Jeg kunne se inde under indstilliger på boksen, så kunne jeg se at model navnet stod til Arris VIP2853C, så det prøvede jeg også. Men så er der ingen ting der virker.
 
Ja det er løst :-)
 
Du skal bruge denne: Bredbandsbolaget VIP2853
Og så skal du efterfølgende opret en support sag hos Logitech. Så vil de gå ind og ret de knapper der ikke fungere! Du kan se min support sag her: http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Home-Control-Experience/Arris-VIP2853C-some-buttons-not-working/m-p/1516884
 
Lad for gud skyld være med at kontakte den danske support de er komplet uduelige og er spild af tid!
 
Forklaring fra deres support:
 
From: PKHarmony
Hello,

I'm glad that the commands I added are working. As requested, I've added TT (Teletext) command as well. Please Sync your Harmony to get the changes.

This is not an user error. Sometimes the device will not accept commands (or not able to read the commands). So, I added the commands in the raw code format, which addressed your issue.

Til top
reaper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2008
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reaper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 21:53
Fedt. Tak for tippet.

Jeg skrev en PM til PKHarmony, hvor jeg linkede til din support sag, og så fixede de det for mig. :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu