recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - støj i mørke scener
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

støj i mørke scener

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 14:16
Jeg har det samme på mit Samsung 4K TV, det er dog mest synligt på HBO
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 14:40
hvilken model er det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 14:40

Dårligt kilde materiale på et panel med høj opløsning, så har man problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 14:56
Husker det ikke præcist, mener det hedder HU7505
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 15:21
Prøv at smide en bluray film på (Hvis du har en) Hvordan håndtere den sort der?

Jeg oplever det samme på film der er komprimeret. Især netflix er slem. Og jeg har ogås 4K tv med 4K netflix.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 16:07
Det er komprimeringen der gør det, jeg ser det ikke på blu-ray eller almindelig DVD, og det er langt mere udtalt på HBO, som altid har haft et dårligere billede end Netflix, så det giver mening :-)
Jeg går ikke så meget op i det, jeg lever med det og håber på forbedringer i fremtiden

Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 17:13
Har lige testet med Blu-ray og der er det ikke så i har jo nok ret i det med komprimeringen og højopløst skærm. har lige været forbi en som har et ældre men den gang dyrt full HD Samsung med samme sat modtager som mig og hans sd kanaler står meget bedre. Jeg har en del sd kanaler som jeg ser så måske jeg skal ned i en full HD model
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 17:41
Jeg havde et lignende tilfælde.
Det var på Netflix når jeg så noget med mørke scener, og hver gang der var en dialog blev de sorte/mørke områder på skærmen til alle mulige sorte og grå nuancer.
Jeg var god irriteret, og gik ud fra det var måden der var komprimeret på, for der var intet at udsætte på TV delen.

Jeg havde lagt Netflix lidt på hylden, men ville så se Daredevil. Jeg magtede ikke det farveskift der hele tiden opstod, det var mildest talt generende.
Jeg tænkte at jeg måske kunne justere mig ud af det, og fik set at Netflix-delen af TV'et (Sony X90C) stod med standard instillingerne.
Jeg prøvede at kopiere indstillingerne ind fra flatpanels (X85C), og vupti... problemet var løst... nu er billedet roligt (også under dialoger) og jeg er glad for det var så let et fix, og ikke et Netflix issue.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu