recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows backup hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows backup hjælp.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Opradér til Windows 10 - det kan geninstallere sig selv
 
Det hjælper, så ikke, hvis man ikke starte op på HD.

Nej det ka' jeg godt se Embarrassed   Jeg tænkte at problemet var det med at windows bliver sløvt med tiden - men det problem hjælper den funktion i Windows 10 på at løse
Til top
Rowald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rowald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 20:05
Jøøøøøses hvor er jeg træt af Windows! Det virker overhovedet ikke med de gendannelses DVD´er.
Den skriver disken (SSD´en) kan ikke bruges til gendannelse.

Tænkte så den måtte partioneres/formateres manuelt først, så ville den da være 100% klar, men NEJ da. Den kan stadig ikke bruges. 

Nu vil jeg lege med clonings software, LANG LANG uden om Microsofts beta gendannelse.

Må heller ikke få lov at hente Windows installationen igen fra Microsoft, da det er en producent installeret version.
Har en gyldig licens, men ikke andet end bøvl og problemer.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 20:23
Har du prøvet at hente Windows 10 her:

Det er en ISO-fil, man henter.
Venlig hilsen
KB
Til top
Rowald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rowald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 23:19
Hej Brixen.
Nej den kan jeg ikke bruge desværre.
Jeg har en licens til Windows 7 som ikke er opdateret endnu.
Ville lige ha windows over på en SSD inden opdatering.

nr. 4 clonedisk software jeg prøvede, tillod at clone til mindre disk. Virkede som alt spillede max, bortset fra Windows poppede op flere gange under cloningen med (Denne disk skal formateres før den kan bruges) Smed SSD`en i den bærbar, og bang småkage bluescreen.

Det viser sig så at den har lavet, ikke mindre end 4 partitioner på SSD´en af mærkværdige størrelser?

Det er ikke kun Microsoft der ikke er med mig i dag.
Prøver igen i morgen.

Nogen der har erfaring med nogle diskclone værktøjer, der kan gå ned i størrelse så længe der er plads.

På forhånd tak.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 23:47
Hvad er grunden til du ikke har prøvet Macrium Reflect som jeg og en anden bruger har anbefalet? Det tager max 10 minutter at lave en backup med dette program. Og lige så hurtigt når/hvis backup'en skal gendannes.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rowald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rowald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 07:46
Macrium Reflect var en af de programmer jeg brugte i går, dog til cloning forsøg.
Den ville bare ikke pga. source er 150gb og destination 120gb.

Jeg er nød til a ha en lynhurtig og sikker kopi, hvis noget går galt med HDD eller system på job.
Derfor kom jeg frem til at ha en tro kopi af disken, så den bare kan skiftes.

Tænker ikke Macrium Reflect kan lave en backup på usb, hvor boot/recovery partition osv. ligger klar til udrulning på ny tom disk? Eller kan den? Har slettet det igen, men forsøger igen hvis i mener den kan :)




Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Rowald Rowald skrev:

Macrium Reflect var en af de programmer jeg brugte i går, dog til cloning forsøg.
Den ville bare ikke pga. source er 150gb og destination 120gb.

Jeg er nød til a ha en lynhurtig og sikker kopi, hvis noget går galt med HDD eller system på job.
Derfor kom jeg frem til at ha en tro kopi af disken, så den bare kan skiftes.

Tænker ikke Macrium Reflect kan lave en backup på usb, hvor boot/recovery partition osv. ligger klar til udrulning på ny tom disk? Eller kan den? Har slettet det igen, men forsøger igen hvis i mener den kan :)

Det er nok fordi du ved hvad du laver ? :-)
Du skal jo ikke have en clon af din HDD på USB. Du skal have en backup.
 
Inst. Macrium,
lav en Window PE Boot på USB via Macrium.
Lav en backup via Macrium på USB (ikke clone).
 
Men nu siger du JOB, så kan du ikke bruge Macrium Reflect Free, da den kun er til privat brug.
Til top
Rowald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rowald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 09:44
Det lykkedes at få clonet med AOMEI partition assistant :) Spiller max nu. Har husket trim, defrag & index.

Takker PerW :)
Får den lige opdateret til 10 så smider jeg Macrium på den.
Ikke sådan job relateret, men fritids hobby.




Redigeret af Rowald - 29-Maj-2016 kl. 09:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu