recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af fladskærm Østjylland?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering af fladskærm Østjylland?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af fladskærm Østjylland?
    Sendt: 26-Maj-2016 kl. 21:11
Hvem gør det?
En ISF-kalibrering er for dyr til en fladskærm, synes jeg nok (min projektor er ISF-kalibreret, men det er jo noget andet...)
Kvaliteten på TV-kanaler svinger voldsomt
Hvad er der af muligheder i Østjylland?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 06:35
Kvaliteten af kanalerne kan du ikke rette op med en kalibering

Om det er en projektor eller et tv så bruges der vel næsten sammen tid og udstyr for den der udfører opgaven. Så prisen må da være næsten den samme.

Der er en på Sjælland / Slagelse som kører rund. Måske han kommer til Jylland?   Vil ikke gøre reklame eller linke. Men han optræder af og til her og på flatpanels
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 07:18
Det er netop pga. af kanalernes svingende kvalitet, at en ISF-kalibrering er overkill Wink
Shit in, shit out
Overvejer faktisk at opsige mit TV via parabol og kun have streaming


Redigeret af jake51 - 27-Maj-2016 kl. 07:19
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 07:42
Parabol har ellers oftest den højeste bitrate, og dermed bedste billede. Og streaming er da om noget, værre end alm. TV.

M.v.h.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 10:40
Netflix ser bedre ud på min OLED-fladskærm
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 11:12
Netflix er nok også det bedste sted at streame fra. Deres 4k serier er meget flotte
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og streaming er da om noget, værre end alm. TV.

M.v.h.


Hvordan kommer du frem til det?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 13:18
Det er vel bare at kikke, det meste streamning er i lav bitrate.

Det giver næsten svaret
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det er vel bare at kikke, det meste streamning er i lav bitrate.

Det giver næsten svaret


Fair nok, Jeg syntes nu ellers bare det meste der bliver vist på fjernsynet er mere eller mindre i ringe kvalitet. 


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 13:31
Enig. Med de store skærme så ses nemt hvor ringe udsendelser er
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 17:16
Zappede tilfædigt forbi play-off fodboldkampen mellem Nurnberg-Frankfurt forleden , - hvor jeg faktisk frydede mig over den sublime HD billedkvalitet ( - 63" plasma og YouSee) . Generelt synes jeg egentligt,at HD kanalerne har anstændig kvalitet . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu