recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk forsvundet fra tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk forsvundet fra tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk forsvundet fra tv
    Sendt: 27-Maj-2016 kl. 12:25
Har i lidt over 2 mdr brugt en ældre Samsung 3,5" 160 gb ide disk i et usb kabinet til optagning fra mit sony tv. KDL-42W654A
det har kørt find indtil jeg for knap 2 uger ville optage et program som hvis også er blevet optaget.

Senere på aftenen da jeg tænder tvet meddeler det at disken pludslig ikke er registret og kan nu det som er optaget på den.
tilslutter jeg disken til en pc kan jeg se at den NTFS partition som tvet opretter er forsvundet og windows medeler at disken ikke er formateret.

Hvad kan årsagen være at den partiton pludselig forsvinder evt defekt disk.
Skal lige sige at disken eller blæseren i kabinettet larmer et halvt min når den tændes.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 06:27
Det kan være at kabinettet er fejler.

Måske er disken defekt.

Uanset ville jeg ikke bruge mere tid på det.

En ny koster ikke det store.


https://www.bilka.dk/elektronik/harddiske-og-hukommelse/toshiba-canvio-basics-500gb/p/100183229?cmpid=pris_01070207000000000000
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 08:09
Jeg tvivler på at TV opretter en NTFS partition.
 
Jeg mener ikke at Windows kan se partitionen.
 
Har du prøvet med et andet kabel mellem TV og HDD?
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg tvivler på at TV opretter en NTFS partition.
 
Jeg mener ikke at Windows kan se partitionen.
 
Har du prøvet med et andet kabel mellem TV og HDD?

Jo det er godt nok en NTFS partition mit tv opretter har en 32 gb nøgle og den vises fint i Windows, men optagelserne kan dog ikke vises.

Det er i de enkelte filer krypteringen ligger.
Som den anden skriver er det nok det smartest og købe en ny harddisk samt en ny også er hurtigere.



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu