recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Displayport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Displayport

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 17:26
sjovt nok lige præcis de adaptere jeg linkede til i starten. men ja uanset hvad skal adapteren bruges - jeg vil sige prøv med nuværende HDMI kabel også - Det kan sagtens være det kan virke. især når der ikke er langt mellem tv og pc. hvis ikke kabel+adapter virker så skal der også et alm hdmi2.0 kabel til og ikke kun hdmi1.4 kabel. Men der er ingen garantier for at et hdmi1.4 kabel vil kunne klare et 2.0 båndbredde. Men det er da alt andet værd at prøve for at se om man kan spare de 1-200 spir.

No matter what vil en 30hz forbindelse til et TV betyde en ret så ubehagelig blinken da øjet let kan se de enkelte billeder i så dårlig en refreshrate. en Fuld Desktop har et meget stillestående billede og det vil blive helvede at se på selvom det kun vil være i kort tid. 24-30hz når vi taler TV er noget andet fordi du stort set konstant har bevægelser og øjet når derfor ikke at opfange stilstanden.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Engelske HDTVtest er nu ikke enige i, at tv'et kun kan klare 2160p@30Hz. Jeg citerer:

Full 4:4:4 reproduction (PC) Yes for 3840×2160@60Hz with [HDMI Signal Format] “Enhanced

Og det er netop dét, der er interessant. Med den adapter, som jeg henviser til (og kun den), kan man udnytte grafikkortets farver, opløsning og refresh rate bedst muligt. Det er dog korrekt, at man må give afkald på HDCP 2.2.

I det hele taget kommer det an på hvad HTPCen skal bruges til. Er det kun til film og billeder, så er 2160p@30Hz mere end godt nok. Men vil man lidt PC arbejde også, så vil man meget gerne komme op i 60 Hz, bl.a. fordi mouse cursoren kører meget laggy ved 30 Hz.
 
Det er lidt sært. Sony opgiver selv max til 4096 x 2160/24p, men hvis hvis det er rigtigt at det kan køre 4k@60p via HDMI, så kan det godt give mening med en adapter.


Redigeret af Flash! - 30-Maj-2016 kl. 18:10
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

sjovt nok lige præcis de adaptere jeg linkede til i starten. men ja uanset hvad skal adapteren bruges - jeg vil sige prøv med nuværende HDMI kabel også - Det kan sagtens være det kan virke. især når der ikke er langt mellem tv og pc. hvis ikke kabel+adapter virker så skal der også et alm hdmi2.0 kabel til og ikke kun hdmi1.4 kabel. Men der er ingen garantier for at et hdmi1.4 kabel vil kunne klare et 2.0 båndbredde. Men det er da alt andet værd at prøve for at se om man kan spare de 1-200 spir.

No matter what vil en 30hz forbindelse til et TV betyde en ret så ubehagelig blinken da øjet let kan se de enkelte billeder i så dårlig en refreshrate. en Fuld Desktop har et meget stillestående billede og det vil blive helvede at se på selvom det kun vil være i kort tid. 24-30hz når vi taler TV er noget andet fordi du stort set konstant har bevægelser og øjet når derfor ikke at opfange stilstanden.

Hov! Så ikke, at du også linkede til den adapter. Så er æren helt og holdent din. Smile
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

azrael, hvad skal man så smide i af hdmi kabel efter den? et hdmi 2.0 kabel? eller?

Der findes som sådan ikke noget, der hedder et HDMI 2.0 kabel, selvom nogle producenter gerne vil bilde en det ind. Sålænge man sørger for at have et såkaldt "High-speed HDMI with Ethernet" kabel i almindelig god kvalitet og som kun er så langt som nødvendigt (læs: helst under 5 meter), så skulle man være ret godt dækket ind.

Hvis jeg endeligt skulle reklamere for et HDMI kabel, så er jeg personligt blevet ret glad for de tynde kabler fra Slim HDMI. I samme åndedrag skal det dog også siges, at jo tykkere kablet er jo mere sikker kan man være på en ordentlig forbindelse.


Redigeret af azrael - 30-Maj-2016 kl. 19:33
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 22:52
Hvis du går adaptor vejen, skal du lige være opmærksom på display port ikke understøtter lang rækkevidde. så det kan være at du kommer til at have noget repeater på med mindre de adaptore du linker til har det indbygget. og så skal du være obs på delay/input lag. 
 
mvh
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 02:20
fra displayport til tv kommer der et hdmi kabel på max 1 meter, så mon ikke det går
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu