recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 lydspor, men lyd i alle 7 højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1 lydspor, men lyd i alle 7 højttalere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du nu tager du kabler ud som ikke burde blive brugt, kommer der så lyd? Hvis der ikke kommer lyd, så er det din BD-afspiller du skal checke indstillinger på.

Udmærket og enkelt tip! Thumbs Up
Og ja, det er uden tvivl BD'en som laver numre. Desværre er det intet under indstillingerne, hvor jeg kan slå det fra, så jeg må leve med det indtil videre. I det hele taget har den Samsung-BD været et temmeligt skuffende bekendtskab, så jeg satser på at "indtil videre" ikke bliver længe Angry
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 06:40
jeg er næsten sikker på strecker har ret, hvis du har stillet recieveren til extendet surround eller hvad det hedder, så upscalerer den lyden i surround back (7,1). så er det ligegyldigt om det er et tv signal eller dvd.
Ole Hansen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 11:55
Ole, det er et udmærket bud, og min receiver har da også rigtigt nok en funktion kaldet "Surround Back Processing" som normalt ville gøre dette. Men ... alle disse virtuelle surround-tricks fungerer ikke, når man anvender Multichannel Input. Og eftersom lyden i baghøjttalerne forsvinder, hvis jeg piller kablerne til Surround Back mellem BD og receiver fra, så tror jeg godt det kan konkluderes, at det er noget som BD-afspilleren gør.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu