recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming boks på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming boks på markedet.

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 08:15
.... Jeg har også skrevet, at han bør prøve dem begge inden han køber, hvis han har mulighed for det.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:



Hverken AT eller cromecast kan spille DD5.1 på HBO samt dukan ikke vælge at bitstreame til en bedre processor. STRØM hvem fanden tænker på det? mit anlæg står altid tændt ;O)
Hilsen Jonas Bojer 


Chromecast 1 spiller fint DD+ på HBO Nordic, i tidligere test med Shield hos mig, afspillede den PCM 2.0 om det er ændret ved jeg ikke. Chromecast 2 ved jeg intet om.

Ang Apple TV4 vs Nvidia Shield ATV. Så skal man vælge den boks man føler er bedst for en selv.

Før Apple TV4, havde jeg en pc som klient i stuen med Kodi og castede så Netflix, HBO Nordic og ViaPlay til Chromecast 1.

Skal siges jeg også har en Apple TV3 som bare samler støv. Men i mine overvejelser, der besluttede jeg at jeg stadig godt kunne leve med caste HBO Nordic og ViaPlay og så købe en Nvidia Shield ATV, da jeg ikke leve uden god lyd på filmene og uden korrekt refresh rate.

Alle her i hjemmet kan finde ud af bruge Chromecast og vi har 4 stk af generation 1. Børnene bruger så Plex til at se deres film med og så Netflix / ViaPlay for den store.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 11:23
Personligt har jeg et ATV4 og en hjemmebygget KODI (LibreElec) maskine med HDMI 2.0 og mulighed for afvikling af 4K/60.

ATV 4 er let at bruge, og virker out-of-the-box, men der ER begrænsninger uanset hvordan man vender og drejer det.

Min nye KODI maskine (meget ny), er super nørdet at sætte op, men til gengæld så spiller den ALT hvad jeg smider efter den uanset om det er SD -> UHD, og uanset om lyden er 2.0 eller 7.1 DTS-HD MA.

Men det koster blod sved og tårer at være "selvbygger", så man skal virkeligt være interesseret i at nørde og have en banal forståelse for linux, for at gå den vej.

Libreelec boksen er en Gigabyte Brix (NUC family)




Redigeret af hummelmose - 04-Juni-2016 kl. 11:47
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

PS4 den har også indbygget BLuray den køre alt pisse godt og du kan selv bestemmer lydden om den skal bitstreame eller ej = du kan få super lyd på HBO og Netflix.

Hilsen Jonas Bojer
 
HBO og NetFlix sender kun DD5.1, og det kan alt afkode... Plus den bruger alt, alt for meget strøm hvis den bruges som streaming-afspiller.

Hverken AT eller cromecast kan spille DD5.1 på HBO samt dukan ikke vælge at bitstreame til en bedre processor. STRØM hvem fanden tænker på det? mit anlæg står altid tændt ;O)

Hilsen Jonas Bojer 

Så er det da pudsigt at mit afspiller det uden problemer...

Når du en dag flytter hjemmefra, skal du nok tænke på din strømregning.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 11:54
Minimalt strømforbrug, så lydløs som muligt og minimalistisk design er også vigtige parametre for mig. Sådan noget følger måske med, når man er ved at blive halvgammel.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Esbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-November-2012
Sted: Re
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 12:31
Så fik jeg købt en chromecast og det starter vi op med. Synes egentligt det fungerer super nemt med at styre det hele fra en tablet. Det eneste jeg ikke har fået styr på endnu, er at caste mine film, som er på en WD My Cloud. Tak for alle input herinde.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Esbjørn Esbjørn skrev:

Så fik jeg købt en chromecast og det starter vi op med. Synes egentligt det fungerer super nemt med at styre det hele fra en tablet. Det eneste jeg ikke har fået styr på endnu, er at caste mine film, som er på en WD My Cloud. Tak for alle input herinde.
Kender ikke WD my cloud, Men du skal nok have enten empy eller plex, som mediaserver, også bruge der klient apps til at caste til din CC
Til top
fh68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fh68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 14:50
Har en Xtreamer med indbygget Kodi som kører på Android  platform - det spiller rimelig godt. Dog skal man på udenlandske fora for, at få hjælp (det meste giver dog sig selv).
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Esbjørn Esbjørn skrev:

Så fik jeg købt en chromecast og det starter vi op med. Synes egentligt det fungerer super nemt med at styre det hele fra en tablet. Det eneste jeg ikke har fået styr på endnu, er at caste mine film, som er på en WD My Cloud. Tak for alle input herinde.

jeg bruger også chromecast (1. gen.) og en WD my cloud. For at caste film bruger jeg en gratis app der hedder Bubbleupnp - virker fint.
- hører gerne hvis der er nogen der har andre / bedre forslag til cast fra my cloud :)
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Esbjørn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-November-2012
Sted: Re
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esbjørn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 21:22
Har prøvet den app, men kan ikke finde min my cloud!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu