recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til nyt fjernsyn. 55-60" størrelsen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til nyt fjernsyn. 55-60" størrelsen.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til nyt fjernsyn. 55-60" størrelsen.
    Sendt: 31-Maj-2016 kl. 13:31
Jeg er på udkig efter en ny skærm i soveværelset, da jeg lige har solgt min Samsung UE58H5205. Jeg har tidligere prøvet Panasonic PV60, Pioneer 508XD, Panasonic PX80, Panasonic UT50, Samsung PS51D8005, PS64D8005 og senest Samsung UE58H5205, men kunne godt prøve noget nyt.

Jeg er på udkig efter i størrelsesorden 55"-60" og har kigget på følgende modeller:




Mine spørgsmål er. 
1. Jeg kunne godt tænke mit 4k men vil 55" virkelig ikke give mig noget, hvis jeg er 2½-3 meter væk? Erfaringer søges:)

1a. Vil modellerne i år supportere HDR og VP9 profile 2 (tror jeg det hedder) som bl.a. Netflix og Youtube vil benytte fremover.

2. Er der noget der er bedre end disse modeller jeg skal overveje. Har tænkt lidt på OLED men så er det ikke 4k, plus jeg er bange for burn in som de gamle plasma kunne lide af.

3. Hvis jeg vælger Samsung vil springet fra en 7xxx serie til en 6xxx serie kunne mærkes?

Jeg har luret lidt på om jeg burde kigge mere på sidste års 7xxx serie for at få 3D, men det er på vej ud iflg. Samsung, også er der det med 4K HDR på sidste års modeller.

Hvis der er andet i mine overvejelser jeg har glemt sig endelig til. 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 16:15
Øh, hvorfor kun Samsung?

M.v.h.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2016 kl. 10:10
Hvis du kigger på spørgsmål 2, spørger jeg om der er andet der skal overvejes. Jeg har haft god erfaring med de Samsung TV jeg har haft mit PS64D8005 er over 3 år og står rigtig godt. Jeg ved der har været noget med tidsbestemte kondensator, men jeg har ikke oplevet problemer og går udfra det heller ikke er på de nye modeller, og ellers er der vel elektronikforsikring, der kan hjælpe. Som sagt søger jeg svar på spørgsmålene og selvfølgelig behøver det ikke være Samsung, har dog været glad for dem.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 08:39
Hvis valget står mellem Samsung ue55ks7005 og lg hd oled 55" 910 serien. Hvad bør jeg vælge? Skal bruges i soveværelse. Sengegærde ca. 3 1\2 meter væk. Får jeg en fordel ved at vælge den ene fremfor den anden? Også specielt når HDR kommer helt frem..
Til top
Lars Bjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Bjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 17:22
Fik du købt? Jeg står i en lignende situation, og har disse overvejelser.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 17:52
Jeg fik købt oled. Har ikke prøvet det af endnu..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu