recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil Apple følge med eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil Apple følge med eller?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vil Apple følge med eller?
    Sendt: 01-Juni-2016 kl. 10:41
Nu der går rygter om nyt apple tv allerede, så spekulere jeg over perspektiverne i det.
Jeg var en af dem der virkelig så frem til atv4. Her ville jeg gerne have min antennepakke på via channels, men det virkede ikke længe.

Nu shield efterhånden kan det "hele", tænker jeg at apple enten følger med eller bevidst ligger sig i et andet segment.

Jeg ved det kun kan blive gætterier, men hvad gætter i på?

Med det "hele" tænker jeg mere på os der sætter pris på hd lyd, 24hz, 4k film og Atmos. Jeg kunne godt se mine fremtidige film indkøb som elektronisk, men for at droppe den fysiske skive helt SKAL jeg kunne få det hele via medieboks 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 17:46
hvor skulle vi dog vide det fra? Apple er det mest lukkede selskab af alle og der kommer mindre information ud derfra end der gør fra den amerikanske efterretningstjeneste.
Apple kommer på ingen måde til at følge efter nogen som helst anden. det er ikke det de gør. Om man kan lide det eller ej er noget helt andet.

Jeg forventer at i fremtiden kommer alt via bokse. - ingen tidsrammer - så kan vi alle spå om fremtiden.
Uanset hvad så kommer du til at skulle skrotte dine skiver på et eller andet tidspunkt. Om det tidspunkt ligger 1-5-10 år frem - det vil tiden så vise.

Et godt råd - lad være med at spekulere og tro man kan spå når det drejer sig om Apple. køb det der er nu. kommer der noget nyt, så vil man stadig kunne få en OK pris på det andet hvis man vil sælge det.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 19:11
Jeg skriver netop også at det kun kan blive til gætterier jo;). Men det i sig selv kan for nogen også have interesse. I mine øjne har Apple netop åbnet lettere op for ting de tidligere har afvist.

Så min "spekulation" går ikke på hvad jeg får og om det er det værd - jeg har mit Apple tv, Mac osv og er ovenud tilfreds. Prøvede kortvarigt for nyligt Windows og pc, men det røg hurtigt ud igen.

Så det kan meget vel være Apple fortsat går efter enkeltheden, mere end at have "all inkl".
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 03:26
Der kommer helt sikkert 4K på Apple TV-boksen, men jeg tror, at Apple venter til HDR er faldet på plads. Efter min mening det fornuftige valg. Jeg tror ikke, at det er utænkeligt, at Apple springer 4K over på næste generation (som kommer senere i år?) af boksen, men jeg håber da, at de er blevet klar. Atmos sker vel nok samtidig. Reelt er det jo nemt nok, da boksen bare kan sende lydsignalet videre (i stedet for at dekode det internt) via HDMI 2.0.

24Hz tror jeg ikke sker på boksen før hele kæden omkring signalforbindelsen bliver forbedret. At der stadig kræver blinkende sorte billeder ved skift af refresh rate på tv-skærme siger jo en del om hvor vi står pt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 14:14
jeg er ret enig i det du skriver her. 4k er jeg helt overbevist om kommer, men jeg tror så det blir på næste gen. Apple er ikke kendt for at være firstmover på den slags, først når den brede befolkning har taget det til sig og det tror jeg på står lige for os - hvis ikke det er sådan allerede, trods ringe reel grund til 4k lige nu. Jeg selv har da kun brugt det med Netflix. Men der sker meget pt:).
Dernæst nemlig lydformater, herunder Atmos. Det er især det jeg tænker om Apple finder relevant og "hot". De har endnu ikke set det store lys i 7.1 som snart har været her nogle år.

I bund og grund er det også bare et ønske fra min side:). Jeg er rigtig glad for deres software og deres brugerflader. Det er nemt og kan nemt bruges af familien her.
Så på trods af Android og Windows kan lige det jeg savner ved Apple's ditto, ja så vinder apple alligevel på enkelthed og brugervenlighed. (Uanset mit arrogance had til Apple;)).

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 15:05
Så vidt jeg ved understøtter ATV4 DD 7.1. HD lyd skulle kunne lade sig gøre via passthrough, f.eks. via Infuse app'en.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 15:30
Det tror jeg Iøvrigt du har ret i;). Infuse skulle passthrough'e HD lydformater
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2016 kl. 12:43
hvor nødvendigt er det egentligt, jeg havde flere versioner af Shield, men opgav at finde en uden "støj" fra psu´en og den var så elendig ustabil, og skal jeg basere mine erfaringer på mit X85C som stadig opfører sig som om det lige lærte at gå, så stoler jeg stadig ikke på den android tv platform som shield´en også har på.

generelt søger folk vel kun "streaming" og det skal være let, 1080p dækker jo de fleste behøv, 4K er kun for enthusiaster, deres job er vel at få så meget content på den boks som over hovedet muligt, og så sørge for at kunderne ikke oplever det rod som er android platformen, som i min optik er en direkte tæt på ELENDIG i launch versionen.

og må også indrømme jeg synes billedkvaliteten i det jeg legede med i min shield var noget være rod, så kunne jeg sagtens leve med en plex app uden transcode, og resten over en chromecast eller appletv, når vi snakker streaming (ATV3).

forstår heller ikke jagten på de sygt tunge lyd formater, for seriøst, hvis folk gerne vil have TRUEHD DD eller Atmos lydkanaler, så er det vel ikke en boks der levere på komprimeret video man leder efter, for så vil man vel også have HDR og Bluray 4K video formater.

Apple omend de startede jagten på pixels på telefonen, stod jo også af, da den blev lidt til grin med nogle af de nye 4K telefoner.

personligt tror jeg..

Indhold - presse flere apps ud,  få mere native på bokse.
Størrelsen - den skal redesignes, den er blevet lidt for stor og klodset, og chromecast 2 er jo et halvt vidunder i forhold til, selvom det reelt kun er en dum afspiller, og ikke en "minipc"

og så kommer der 4K som det næste, for ja den slipper de ikke for. (Tror de holder sig helt fra lydformaterne, synes ikke rigtigt det var noget de fokuserede på, på ATV2 og 3.)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu