recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og Spotify dur aldrig :-(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos og Spotify dur aldrig :-(

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos og Spotify dur aldrig :-(
    Sendt: 12-Juni-2016 kl. 09:15
Jeg har lige udnyttet Hifi-klubbens tilbud med at låne en Sonos Playbar i 30 dage, og som TV-Soundbar og Sonos afspilning af TuneIn radio virker den upåklagelig, men Spotify derimod...

Det er efter 4-5 timers forsøg kun lykkedes mig at få den til at spille Spotify 2 gange i hhv. 10 og 5 minutter. Bortset fra disse to gange, så skriver app'en bare at den ikke kan afspille det nummer jeg har valgt da den har mistet forbindelsen til Spotify. Herefter gentages fejlbeskeden ellers for alle numre på den valgte playliste.

Jeg kan se at mange andre har fået samme fejl igennem årene, men det ser mest ud til at være noget der kommer periodisk efter at have spillet i et stykke tid. Hos mig kommer det inden musikken er startet. (altså bortset fra de to gange, hvor den på magisk vis kom igang)

Playbaren er min eneste Sonos enhed, så den kører bare wireless. Jeg har dog også prøvet at kable den for at se om det hjalp, men det gjorde ingen forskel. (eller hvordan kan jeg se om den bruger kablet, eller stadig kører wireless?) Jeg har Stofa 80/40 og ingen problemer med Netflix, HBO Nordic osv.

Nogen ideer?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 09:30
Har ingen problemer med nogen af dem.
Har så den nye Connect kablet og stadig Sonos eget netværk.
Den kan jo være defekt eller en router der driller playbar.
SVP03
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 09:35
Er den kablet ja? Ingen problemer her (har også en playbar til test)
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 09:47
Logger du på Spotify via Facebook?
Det havde jeg meget bøvl med på mit Sonos.
Efter jeg fik det lavet om, så jeg logger direkte
på Spotify, hjalp det. Derudover kan det også
hjælpe at kable Sonos-enheden direkte til routeren.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 10:42
Logger på Spotify med id/kode - ikke vha. Facebook.

Hvordan kan jeg se at Playbaren bruger kablet, når den jo stadig husker mit wifi pwd?

Edit: Nu har jeg slettet oplysninger om mit trådløse netværk, så nu kører den helt sikkert kablet. (også testet ved at den nu ikke længere kan findes af tlf. når kablet er taget ud.)


Redigeret af pdj1974 - 12-Juni-2016 kl. 10:53
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 10:42
Har nu aldrig haft de problemer med Spotify, og jeg har heller aldrig brugt log ind via Facebook.
Har du prøvet at fjerne, og re-connecte din konto.
Ellers så kontakt Sonos support, de er flinke og det er på dansk, så kan de imens du har dem i røret gennemgå dit setup, og finde evt. fejl.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 10:45
Du kan se det under "Om mit Sonos system".
Der er et punkt WM.
0 betyder mesh, og 1 Wifi

Et link til Sonos support om mesh og Wifi
https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/determining-if-sonos-using-wifi-or-wired-mode-6642283

Og som sædvanlig driller indsæt af hyperlink på dette fora. :(

Redigeret af Jever - 12-Juni-2016 kl. 10:49
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 11:13
Mange tak - der står 0 for mesh, dvs. mindst en Sonos enhed er kablet, og da jeg kun har Playbaren, så er det nok den :-)

Tror jeg fandt problemet et helt andet sted!
Jeg bruger Unblock-US som DNS for at kunne se BBC og FoxNow osv.

Jeg rettede min router til at bruge 8.8.8.8 som DNS, hvorefter det ser ud til at spille. Yes! :-)

Så skal jeg lige tilbage på trådløs, og finde hvordan man angiver DNS direkte på Playbaren og få testet noget mere, men det må blive i næste uge, for nu står den snart på AC/DC Wink
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 12:15
Ja, har hørt at stabil DNS er vigtig til Sonos.
Jeg tror ikke du har mulighed for at sætte DNS direkte på Sonos udstyr.
Du skal nok istedet sætte din Unblock DNS i det udstyr du ser BBC osv på.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 22:26
Så er jeg blevet lidt klogere - eller rettere bare blevet bekræftet i at det er Unblock-US der er problemet, og at jeg langt fra er den eneste med det problem.
Unblock-US support siger at jeg bliver nød til at fjerne deres DNS på min router, og så angive den på alle de enheder der har brug for det i stedet for. Fedt :-(
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu