recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksproblemer ifm Win10 og Dune HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværksproblemer ifm Win10 og Dune HD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværksproblemer ifm Win10 og Dune HD
    Sendt: 20-Juni-2016 kl. 14:40
Hej gutter. Jeg har det problem at jeg ikke kan få hul igennem fra min Dune HD D1 medieafspiller og til min Windows10 maskine. Det er et gammelt problem desværre. Jeg havde i sin tid min Dune HD D1 koblet op til min Windows XP maskine, og den kunne med det samme se alle de foldere jeg havde valgt at dele på mine harddiske der sad i min pc. Fik så en ny maskine med Win7, har så opgraderet til Win10 for et par dage siden, og siden opgraderingen til Win7 og nu Win10 har Dune slet ikke fået hul igennem til mine harddiske og shared folders på min PC. Den anden vej rundt, dvs fra pc til Dune fungerer fint. Jeg kan se alle foldere og filer på min dune når jeg kigger på netværk i file explorer og ser Dune HD dukker op i netværket. Men den anden vej rundt fra Dune til Pc er problemet. 
Jeg har lige nu sat alle mine forbindelser til min router som driver trafikken. Og det ser ud til at fungere korrekt, jeg kan se alle enhederne der er koblet til korrekt i router-konfigurationen. 

Jeg har lige nu et crossed kabel fra Dune til PC. Jeg får først i morgen et alm ikke-crossed kabel. Men jeg har før prøvet med alm cat5 kabel og det gjorde ingen forskel samme resultat. 
Jeg har brug for adgang til mine harddiske i pc´en da det er der alle mine mediefiler ligger. 
Har i en workaround? Jeg har før installeret Serviio og ja det fungerede faktisk delvist, da Dune kunne se alle foldere MEN ikke afspille korrekt. Der var en begrænsning. Det er sådan når jeg har en harddisk enten installeret eller tilsluttet min Dune afspiller, så når man åbner et filmbibliotek feks Star Wars 5, så giver den muligheden for at afspille full dvs med fuld blu-ray menu eller lite dvs uden menu. 
Men når det kører igennem serviio så er der ingen menumulighed, hvilket i den grad er vigtigt ifm blu-ray film. 
Jeg har tænkt at købe en NAS server bare for at komme væk fra Windows problemstillingen. Men er dumme penge at give ud, da pc´en fint opfylder alle krav jeg har ift transcoding, encoding, hastighed osv. 
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2016 kl. 16:23
Jeg tænker noget ala serviio kan virke. Men der skal bare være fuld menuadgang ellers er det hele spildt. Ellers må jeg ud og købe en billig nas og streame derfra. Andet er der ikke for. 
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2016 kl. 16:50
Jeg fik oprettet en ny homegroup og deler også mappen og det virker korrekt dvs der er adgang til folderne og Dune kan fint se folderne. Men det er tydeligt at der er noget der ikke virker som det skal. 
Den afspiller slet ikke folderne korrekt, dvs med menu og almindelig options når man trykker på folderne. Normalt når der er harddisk monteret inde i Dune står der med det samme hvordan filmen/mappen skal afspilles, under netværk og homegroup og shared folders går man bare videre helt til filniveau. 
Det fungerer ikke. 
Normalt behandler den folderne som almindelige diske, dvs den spørger starks om menuafspilning fuld eller lite. 
Jeg tror det bliver en ørkenvandring ift at finde ud af hvad der er galt. 
Den fungerer fint hvis man tilslutter enten intern harddisk, ekstern usbharddisk, eller WindowsXP. Desværre ikke med win7 og win10. 

Kan man putte en enhed imellem windows maskinen og Dune og forbinde den korrekt? Udover router. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2016 kl. 15:21
Prøv installer HaneWin nfs server til Windows og kør med nfs shares

Kan hentes her fx.

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,10625.0.html?PHPSESSID=22ukivq5f7erbtvlpcaah0qgn6
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2016 kl. 20:48
Okay det prøver jeg Jordan
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 16:45
Fik du det til at virke? :)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2016 kl. 20:59
Hvis det har virket korrekt i Windows XP, så må det være netværket som skal tilpasses i Windows 10.

Nu bruger jeg ikke homegroup konceptet nogen steder, så jeg ved ikke om indebærer nogen begrænsninger.

Jeg ville selv bare oprette en bruger og logge ind med den bruger. Alternativt kan man jo åbne for gæste kontoen og fjerne den fra "deny access from network" inde i sikkerhedspolitikker.
Så kan du komme ind fra netværket uden brugernavn.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu