recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højttalere vs flere højttalere til Atmos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højttalere vs flere højttalere til Atmos?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye højttalere vs flere højttalere til Atmos?
    Sendt: 22-Juni-2016 kl. 15:21
Er det virkeligt så sjovt med Atmos, eller er det en dille som man bliver træt af hen ad vejen?
Min receiver har ikke Atmos, så skulle jeg også købe en ny: I så fald skulle det være en Pioneer
De fleste film har jo ikke Atmos: Findes der en funktion på Pioneer-receiveren, så man kan få en slags Atmos-effekt?
Men vælger man så mere lyd (Atmos) på bekostning af bedre lyd (færre højttalere i højere kvalitet)?


Redigeret af jake51 - 22-Juni-2016 kl. 15:41
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 15:55
Jeg tror bestemt ikke at Atmos er en dille. Det plejer jo gerne at være sådan, at det biograferne indfører, det får consumer-produkterne også efterhånden, og om nogle år har alle surround-receivere det vel som standard. For et år siden syntes jeg, at mit 5.1 DD/DTS setup lød helt fint. Nu gider jeg dårligt købe en film, med mindre den har 7.1-soundtrack. Og selvom jeg ikke har Atmos-anlæg endnu og derfor ikke køber film efter det, så har jeg da allerede flere film med Atmos-soundtrack. Der kommer flere og flere hele tiden. Når det bliver standard på Blu-Ray, så regner jeg da med at vi også hopper med på Atmos-bølgen! Smile

Hvad angår det rent tekniske kan jeg ikke svare.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 16:56
Har selv for nylig fået opgraderet mit setup med Atmos højttalere, så der nu spilles med et 7.1.2 setup. Og kan kun sige, at det er alle pengene værd.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 17:07
Hvad vægter højest, filmens kvaliteter (skuespillere, instruktør, manuskript, filmning osv). Eller een lang ørkenvandring efter det højest opnåelige isenkram?

Jeg er ikke i tvivl. Køber ikke film efter andet end filmens kvaliteter. Godt billede og god lyd kommer i anden række.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg er ikke i tvivl. Køber ikke film efter andet end filmens kvaliteter. Godt billede og god lyd kommer i anden række.

Det er de fleste sikkert enige med dig i ...  men jeg tror at tråden egentlig handler om noget andet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 17:41
Ja glemte at tilføje, jeg vil hellere have rigtig god lyd som i mit 5.1 setup, end plastre vinduer, vægge og lofter til med flere højttalere. Hvilket også er tæt på umuligt med et vinduesparti der dækker den ene væg, og et loft der skråner fra 2,5 m til 3,5 m.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 18:05
OK, er med. Vi er også lidt forbeholdne hvad angår Atmos, fordi vi egentlig synes der er for lavt til loftet. Men den tid, den sorg. Indtil videre er vi meget tilfredse med 7.1, og vi synes da bestemt det er fedt med "stor" lyd i rette sammenhæng, men selvom jeg skrev at jeg dårligt gider købe film uden 7.1, så foretrækker vi da bestemt også en god film med et vellydende 5.1 soundtrack fremfor middelmådig actionfilm med veritabelt lydbombardement! Så derfor kan det for OP's vedkommende måske være bedre med en kvalitets-opgradering fremfor kvantitets-opgradering ...?

For at sammenfatte: god 5.1 er bedre end dårlig 7.2.465163 Big smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja glemte at tilføje, jeg vil hellere have rigtig god lyd som i mit 5.1 setup, end plastre vinduer, vægge og lofter til med flere højttalere. Hvilket også er tæt på umuligt med et vinduesparti der dækker den ene væg, og et loft der skråner fra 2,5 m til 3,5 m.

Du kan sagten placere atmos på et skråt loft. 
Jeg har 7.1.4 og skråt loft.
Højre Atmos række sidder i 2.5m og ventre række i 3,2 meters højde.
Jeg har sat dem så vinklen til Atmos højtaleren er den samme i ventre og højre side. Det fungere godt.

Jeg har så også monteret dem bagved troldtekt plader, som er fræset ned til 5mm ved højtalere, så de er helt skjult.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu