recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til skift af pære (JVC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til skift af pære (JVC)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til skift af pære (JVC)
    Sendt: 23-Juni-2016 kl. 17:03
Jeg købte en original pære i et uoriginalt hus
For mig at se er de 100% ens
Jeg kan sætte den gamle pære ind igen uden problemer, men den nye kan ikke komme ikke helt på plads
Jeg fatter det ikke Confused Embarrassed
Lige nu kører projektoren med den gamle pære... heldigvis har jeg ikke fået ødelagt det hele
Er der en barmhjertig sjæl her i Randers, som kan hjælpe en stakkel?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 22:21
Hvilken jvc projektor har du?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 07:23
X35
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 09:53
Hvad med at sætte den nye lampe over i det gamle hus. Der findes video på YT der viser hvordan man gør.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 12:03
Hvis man er fingernem
Det er jeg absolut ikke Embarrassed
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 16:59
Det gør det jo ikke nemmere, men hvis det nye hus ikke kan komme i så lyder det som den nemmeste løsning. Så er det bare hvem der skal gøre det.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 17:18
Har du et link til skift af selve pæren?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 20:03
Har selv lige skiftet pærer i min JVC.... og ja, var også fristet til at sparre nogle af mine hårdt beskattede kroner på en "måske, look a like" ... men turde ikke og betalte prisen for en original... og ja, nu skal jeg nok lade være med at jokke mere rundt i spinatbedet  Wink - 
Hvis du sætter de to pærer/huse ved siden af hinanden... og virkelig ser godt efter på alle mål og flader.. må du kunne spotte (evt, måle med en skydelære) om der er en flade/vinkel som ikke passer ? 
Hvis det er en lille "knast" kan den nok fikses Wink  men er det en hel anden konstruktion ? såå...

Bond Cool




Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 21:55
prøv lige at sammenligne lampehusene og læg specielt mærke til stikket på husene de plejer at have en slids eller lignende der sørger for at stikket vender rigtigt , - konstater om stikkene vender den samme vej på begge huse - det kan tænkes at montøren har vendt det forkert under samlingen 👀
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 21:55
Ved ikke præcis hvilken der sidder i x35, men søg fx på "jvc projector lamp replacement guide", så kommer der en masse videoer frem. Der er nok en eller flere der minder om din. Det altså ikke vanskeligt ud. Det bliver en nøgen original lampe jeg bestiller næste gang.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 07:24
Går på ferie fredag... det ville være rart med en ny pære Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 13:21
Min X30 æder som bekendt lamperne på omkring 1.000 timer, så jeg kunne godt tænke mig at prøve en original PÆRE, som kunne sættes i et af de mange lampemoduler jeg har liggende.

Jeg har før prøvet at købe en pære igennem vist nok tysk Amazon, men det virkede overhovedet ikke som om, at den kunne sættes i noget som helst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu