recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til nyt 65 "
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd til nyt 65 "

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klondike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til nyt 65 "
    Sendt: 25-Juni-2016 kl. 08:50
Hej sorry på forhånd hvis der allerede er en del emner der ligner.
 
Jeg skal have nyt TV 65 ", men har overhovedet ikke fulgt med på TV fronten de sidste mange år.
 
Jeg vil helst ikke ligge mere end 15 K ish. Gerne mindre, men ville også kunne ligge mere, hvis det virkeligt er et meget bedre TV man for får f.eks 20 K.
 
Vil selvfølgeligt gerne have et så godt billede som muligt, men alt for meget salgs gøjl og om den nye model lige er 2 % bedre end sidste års det betyder ikke noget.
 
Vil gerne have helst 4 HDMI stik
 
Mulighed for picture in picture Pip / Pap eller hvad det hedder.
 
Det skal bruges til almindeligt TV, Serie streaming, og Spille konsol.
 
Har selv kikket på Samsung 65" Ultra HD TV UE65JU7005 til  14.000 i bilka.
 
Ville det være ok til prisen, eller det det værd at give f.eks 20 K i stedet også få en 8'er serie ?
 
Også jeg har læst et engelsk review af en 7 serie hvor der fulgte en connect mini box med så man kan tilslutte alle stik i en lille box man så kan gemme væk i et skab eller lignende. Følger denne boks også med til det TV fra Bilka ?
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klondike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2016 kl. 09:19
Også er der nogen der ved hvad er forskellen på JU og KS modellerne ?
 
UE65JU7005
 
UE65KS7005
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2016 kl. 09:45
Fuld funktion i PIP/PAP fordrer dual tunere. Det får du ikke indenfor dit budget. Hvorfor kun kigge efter Samsung, der fåes bedre TV, såsom Panasonic og LG.

Test af 7505 her, som er identisk med 7005, bare buet.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1432540088

Redigeret af Kampus - 25-Juni-2016 kl. 09:46
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2016 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fuld funktion i PIP/PAP fordrer dual tunere. Det får du ikke indenfor dit budget. Hvorfor kun kigge efter Samsung, der fåes bedre TV, såsom Panasonic og LG.

Test af 7505 her, som er identisk med 7005, bare buet.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1432540088


Ju7005 som OP kigger på HAR 2xTuner...
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klondike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2016 kl. 10:07
Hej Kampus, tak for svaret :-)
 
Hvilke bedre alternativer der i ca. samme price range 15 K ?
 
Når kravet er god til TV, streaming, og spille konsol, 4HDMI, og må rigtigt gerne være pænt at se på når det hænger på væggen.
 
Vil selvfølgeligt gerne have et så godt billed som muligt kombineret med så mange features og muligheder som det er muligt at ramme indenfor budgedet.
 
Havde bare læst at Samsung er gode til Gamer TV.
 
Men har som sagt ikke vildt meget forstand på alle de tekniske begreber. Men i den anmeldelse står der da at Samsung har dual tuner.
 
Så mit sprørgsmål kan jeg optage TV programmer fra almindelig Yousee via Yousee boks på den Samsung 7005 model ?
 
Mit nuværende TV er et gammelt Panasoniz PZ86 46 " Plasma. Hvordan tror i billedet er på en Samsung 7 serie i forhold til den gamle Panasonic ?


Redigeret af Klondike - 25-Juni-2016 kl. 10:08
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Også er der nogen der ved hvad er forskellen på JU og KS modellerne ?
 
UE65JU7005
 
UE65KS7005

J = 2015, K = 2016

Bemærk dog, at KS7005 ikke har dobbelt-tuner, hvis du vil optage og bruge Picture-in-Picture.

Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Så mit sprørgsmål kan jeg optage TV programmer fra almindelig Yousee via Yousee boks på den Samsung 7005 model ?

Din YouSee-boks vil du kunne tilslutte til alle tv-skærme og optage. Men med de skærme du kigger på nu, kan du også smide YouSee-boksen til højre og optage direkte på tv-skærmene. Det kræver blot, at du køber og tilslutter en USB-harddisk.

Indenfor budgettet kan du også overveje en 65" Sony X85C. Det er en 2015-model, men det er stadig muligt at få fat i den. Den var for nylig nede i 11.999 i 65". Findes i flere farvevarianter:




Redigeret af Rasmus Larsen - 27-Juni-2016 kl. 08:17
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 21:07
Hvilke modeller fra Sony og Panasonic er hhv på niveau med Samsungs 7, 8 og 9 serie?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu