recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er denne iPhone død?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er denne iPhone død?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er denne iPhone død?
    Sendt: 26-Juni-2016 kl. 11:21
Hej,

Sidste sommer fandt jeg en iPhone ude på golfbanen. Et familiemedlem sidder i bestyrelsen i samme golfklub, og jeg gav telefonen til vedkommende. Telefonen blev opbevaret for at se om nogle henvendte sig.

Nu ca. et år senere har der stadig ikke været nogen der har henvendt sig og spurgt efter telefonen, så jeg har haft kontaktet politiet. De har ikke nogen iPhones meldt savnet med dette IMEI nummer, og de ville heller ikke have den indleveret. De sagde, at de ikke brugte ret mange kræfter på tabte telefonen, og når det er så længe siden så vil de slet ikke bruge kræfter på det nu.

Hvad skal jeg så med den? Indirekte fik jeg at vide at jeg kunne smide den ud Ermm

Men telefonen er vel ikke til noget? Der er aktiveret iCloud og Find Min iPhone, så den er vel død, med mindre ejeren låser den op med Apple ID?

Skal jeg  virkelig bare smide den her iPhone 6 ud? Det er vel ulovligt at låse den op uden ejerens samtykke?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 11:32
Du kan godt nappe telefonen med god samvittighed.

Der findes en del video på youtube. Prøv og se om det ikke kan hjælpe.

https://m.youtube.com/watch?v=cqH-EYg3p7I
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 11:44
Okay, og med god samvittighed fordi ingen har henvendt sig i et år?

Jeg har tjekket lidt ud på YouTube men synes måske det ud over mine kundskaber, men vil da lige kigge på det igen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 15:05
Du kan bruge iTunes til at gendanne til fabriks indstillinger.


https://iphoneluppen.dk/blog/iphone-gendannelse-fabriksindstillinger/
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 15:22
Det har jeg prøvet, men den vil stadig have man aktivere iCloud under opsætningen af telefonen bagefter. Og der skal den bruge det nuværende Apple ID.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej,

Sidste sommer fandt jeg en iPhone ude på golfbanen. Et familiemedlem sidder i bestyrelsen i samme golfklub, og jeg gav telefonen til vedkommende. Telefonen blev opbevaret for at se om nogle henvendte sig.

Nu ca. et år senere har der stadig ikke været nogen der har henvendt sig og spurgt efter telefonen, så jeg har haft kontaktet politiet. De har ikke nogen iPhones meldt savnet med dette IMEI nummer, og de ville heller ikke have den indleveret. De sagde, at de ikke brugte ret mange kræfter på tabte telefonen, og når det er så længe siden så vil de slet ikke bruge kræfter på det nu.

Hvad skal jeg så med den? Indirekte fik jeg at vide at jeg kunne smide den ud Ermm

Men telefonen er vel ikke til noget? Der er aktiveret iCloud og Find Min iPhone, så den er vel død, med mindre ejeren låser den op med Apple ID?

Skal jeg  virkelig bare smide den her iPhone 6 ud? Det er vel ulovligt at låse den op uden ejerens samtykke?
 
Sidder der et simkort i, så kunne telefonselskabet måske hjælpe med at finde den rette ejer.
Du kan ikke omgå tyverisikringen, som Find min iPhone og iCloud vel bedst kan betragtes som. 
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 17:01
Ja der sidder simkort i, men der står ikke hvilken udbyder, for havde tænkt på at jeg så kunne oplyse simkort nummer.

Men jeg mente også at der ingen vej er uden om iCloud og Find My iPhone så den er ikke så meget til nu. Måske legetøj til den lille. Ved ikke lige hvordan jeg skal finde frem til ejeren.

Kan Apple Support hjælpe via IMEI?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu