recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Go' guide til opsætning af Airport extreme??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Go' guide til opsætning af Airport extreme??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Go' guide til opsætning af Airport extreme??
    Sendt: 26-Juni-2016 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hej

Nogen der ligger inde med en god guide til korrekt opsætning af Apple Airport Extreme?

Jeg har sat min Hiper Netgear router i bridgemode men er i tvivl om jeg har sat min Airport Extreme op som den skal (bedst muligt)

Er der en af jer gæve mennesker der har et link til en guide e.l.?

På forhånd tak  
Øhm, der er nu ikke så meget at sætte op Wink

Du skal bare følge guiden og så sikre dig at 5 GHz nettet er aktiveret (jeg kan ikke huske om guiden klarer det), så er det klaret.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det der er mit problem er f.eks. at jeg har valgt at køre med DHCP og bruger den range der hedder 192.168.x.x

Jeg har tilsluttet min PC til Airport Ext. men får en ip-adresse som er noget helt andet? 

Kan du forklare mig hvordan det kan lade sig gøre? Troede at Airporten ville give min PC en ip-adresse inden for det valgte range. 

Min PC er tilsluttet med kabel.
Hvilken IP adresse får den ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2016 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Men jeg skal vel ind under punktet Internet, fanen Internetforbindelse. Her skal jeg vel så vælge "Distribuer et udsnit af ip adresser" i stedet for "Del en offentlig ip adresse" Hvis jeg vælger førstnævnte så giver den vel netop mine enheder en ip adresse fra det range jeg selv har specificeret eller?
Hmm, det er ikke de muligheder jeg har stående ?
Under Internet er mit første punkt "Opret forbindelse vha", hvor jeg har valgt DHCP (selv om jeg har fast IP).
I Netværk har jeg så valgt DHCP og NAT.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 10:15
Jeg har den nyeste TimeCapsule, hvor netværksdelen er den samme som Airport Extreme.
Men da jeg har en Mac, er det forklaringen på at vi ser forskellige ting Wink

Du skal helt klart skifte fra "Del en offentlig IP adresse" til "Deling via DHCP og NAT" (eller hvad den nu hedder).

Jeg kan evt. forbinde fra en Windows PC i aften og se hvad mine indstillinger er sat til, set derfra.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 12:29
Det er jo heller ikke nemt, når Apple prøver at formidle noget teknisk i sit eget sprog.

Jeg har sat 100-vis af routere og firewalls op, men ville selv forsøge begge dele og se hvad som sker.

Den beskrivelse som Apple har valgt at give funktionen er helt hen i skoven og forståelsen er helt mistet efter oversættelse til Dansk - måske kan almindelige mennesker lettere forstå det, men jeg kan ihvertfald ikke. Confused
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 14:39
Sådan er min sat op. DNS er OpenDNS. Og min udbyders er også i bridge mode.






Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 16:13
Jeg vil tro at "Slå protokollen til NAT-portoverførsel til" dækker over UPnP protokollen.

Jeg vil ikke anbefale at have UPnP (Universal Plug and Play) protokollen slået til på nogen routere.

UPnP giver mulighed for at internt udstyr selv må åbne og lukke for porte fra ydersiden og til indersiden af netværket.

Et eksempel kan være at man har opsat et kamera på netværket, som kun skal bruges internt.
Men kameraet har nu selv via UPnP åbnet i routeren og nu kan folk på internettet sidde og se på kameraet.

Det samme kan være tilfældet med en NAS eller andre ting på netværket som er i stand til at bruge UPnP.

Måske kan en ubehagelig person nu fange dit smarttv og se på folk i din stue?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 17:09
@Cyberguyen. 
Jeg prøver at finde en engelsk vejledning, for jeg skal ikke have UPnP slået til. 
I den danske hjælp står der:

"For at kunne dele tjenester kræver Tilbage til min Mac, at en AirPort-base eller en AirPort Time Capsule er indstillet til NAT-PMP (NAT Port Mapping Protocol), eller at en router er indstillet til UPnP (Universal Plug and Play)."

Sådan ser det ud på engelsk.



Redigeret af Brixen - 27-Juni-2016 kl. 17:46
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

1000 tak for alle jeres input. Jeg savner dog stadig en gennemgang af alle indstillingsmulighederne. Hvad dækker de over o.l. Slet ingen der har en guide, en webside e.l. hvor dette findes?

Der står en del i hjælpen, og også noget på Apples hjemmeside.
Venlig hilsen
KB
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

ok prøver at tjekke deres side ud. Underligt der ikke er en beskrivelse af div. indstillingsmuligheder.....

Som Brixen skriver, er hver enkelt side dækket punkt for punkt i hjælpen, bortset fra Apples måde at beskrive uPNP på :)
Jeg ved dog kun hvad der er med i hjælpen på en Mac og er ikke klar over om det hele er med i Windows.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu