recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung ks7005 ARC problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung ks7005 ARC problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung ks7005 ARC problemer
    Sendt: 28-Juni-2016 kl. 11:48
Er der andre med denne model som har problemer med lyd via HDMI ARC. Problemer som, at der absolut ingen lyd sendes via ARC? 
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 09:39
Jeg har samme problem, så kigger lige med.
Flemming Kirk
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 10:42

Jeg regner med at Kandersen har fået løst problemet.

Men jeg skiver lige mine indstillinger, som jeg skrev i en anden tråd.
 
Min Onkyo NR809 er sat til.
HDMI Control (RIHD) ON
Audio Return Channel. ON
 
Samsung 65KS7005 er sat til.
HDMI-lydformat. Bitstream
Lydformat. Dolby Digital
 
Det virker perfekt med Dolby Digital via ARC, både fra Xbox, Ps4 og Apps i tvet.
 
Dog fandt jeg ud af, at hvis jeg havde aktiveret HDMI UHD Color, på HDMI 1 som min digital boks er sat til, så kom der intet lyd fra tv boksen.
De 3 andre HDMI indgange er aktiveret med HDMI UHD Color, og virker fint med ARC.
Så måske det som driller?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 11:54
Beklager jeg aldrig fik skrevet løsningen her. 
Men ja, jeg fik det løst. Det var i forbindelse med andre tråde om samme problemer, men med andre TV mærker, der ledte mig på vej.

TVét fejler intet. Det var Yousee´s boks som lavede al balladen. Lige så snart den sad til, så kunne TVét simpelthen ikke finde ud af at se HDMI enhederne korrekt. Og derfor ville TVét ikke acceptere min receiver, som en receiver. 
Pillede jeg Yousee boksen fra, så vupti, så kunne TVét pludselig det hele. 

Yousee har sidenhen fået løst problemet i en firmware opdatering (nyeste, medmindre man har været så heldig som jeg, at få en ny firmware her til morgen. Så er det forrige version). Og systemet spiller helt fint, som det skal.

Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:29
Tak. Ok hvilken YOUSEE boks taler vi om, den nye eller SAMSUNG boksen ?, og hvilken version firmware?
Flemming Kirk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 14:03
Den nye.. Den hedder Yousee boks eller Humax boks med Yousee logo trykt ind i toppladen/låget Wink

Kan ikke huske hvad firmwaren hed. Men som skrevet, så fik jeg en ny firmware her til morgen, og inden det, så virkede det. Så det er den forrige firmware der lavede ged i HDMI. (hvilket Yousee også har erkendt). Jeg har ikke testet den jeg fik i morges, da jeg kun så news og så ellers ud af døren.
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 14:37
Ok tak. Min YOUSEE boks har også noget med lyden. Når jeg tænder den er lyden meget lav, så skal jeg ind i menuen under lyd og skifte til stereo og derefter tilbage til surround, så er lyden en del højere. Håber din firmware har afhjulpet dette også :)

Redigeret af flemmingkirk - 06-December-2016 kl. 14:37
Flemming Kirk
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 14:48
Jeg kæmper med et relateret problem. Jeg har et Samsung UE55H7005 og en Onkyo 809 Reciever.
Der er ikke noget problem med at få ARC til at fungere initielt, når jeg på Onkyo'en sætter HDMI Control til og ARC til Auto. Problemet opstår slukker og tænder igen for begge enheder. TV tænder hurtigst og der kommer lyd ud af TV'ets højtaler. I det øjeblik Receiveren tænder, så stopper lyden fra TV'et. Desværre kommer der ingen lyd fra Recieveren.
Lyden kan genetableres på Receiveren ved at bruge setup funktionen. Man skal sætte HDMI Control til off og bagefter sætte HDMI control til On. Så virker denne.

Så bud på, hvad man gøre ved dette modtages gerne.

Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 08:48
Jeg har sat KS7005 HDMI CEC off på TVét TV højttaler til. Når jeg tænder forstærkeren sender den TV lyd ud og så skruer jeg bare ned for lyden på TVét. Når jeg så skifter til projektor og slukker tvét slukker forstærkeren ikke ned, det gør den hvis CEC er til.
Flemming Kirk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu