recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgå musik fra NAS i Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilgå musik fra NAS i Sonos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilgå musik fra NAS i Sonos
    Sendt: 30-Juni-2016 kl. 14:46
Fruen har foræret mig en Sonos Connect, efter at have haft en soundbar på prøve i 3 uger.
Da jeg ikke vidste om det blev et hit har jeg ikke forsøgt at tilslutte mit eget musik, men det ville jeg gerne nu.
Jeg er dog noget udfordret i at få lov at dele mit bibliotek.

Mit musik bibliotek består udelukkende af cd albums. Ikke enkelte numre eller andre slags formater.
Dvs meget er fra egne cd'er mens andet er købt i iTunes for snart mange år siden.
Musikken ligger på en seagste personale cloud, da jeg ikke har pladsen på min MacBook.
Via appen på min iPhone, kan jeg sagtens finde min personale cloud og tilgå meget af min musik. Men noget er også gråt.
Nogen der ved hvad problemet kan være?

Det skal siges at biblioteket mit musik i, ikke er den org sti fra iTunes, da jeg har flyttet det mange gange og for mange gange har haft rodet alvorligt rundt al musikken. Da jeg aldrig kommer til at bruge iTunes som afspillere mere har jeg "rengjort" og lagt al i en musik mappe der er opgjort efter kunstner (og her har jeg lært at ligge opsamlinger i en selvstændig mappe).:)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 15:17
Sonos er ligeglad med hvordan din musik er arrangeret. Den skal bare have ID3-tags på numrene for at se hvad der er hvad. Men hvorfor har det noget med iTunes at gøre? Du skal jo blot fortælle Sonos hvor din musik ligger på NAS'en.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 17:06
Det var også mere for at forklare hvor musikken kommer fra ift om der skulle være noget sikkerheds something nu det er apple.

Når jeg skal angive den sti hvor mit musikbibliotek er, så kan jeg bare ikke få lov at vælge det. Hele stien lige indtil mappen musik.?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 17:07
ok trykker jeg den ind manuelt, så kan jeg ikke få lov at trykke "næste"
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 18:25
Nu ved jeg ikke hvorledes du har indtastet stien til din musikmappe.
Jeg har selv en NAS, og i SONOS App på iPhone har jeg indtastet følgende for opsætning af musikbibliotek (m. to foranstillede skråstreger):
//10.0.1.161/Multimedia/Music

Jens
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 20:01
Hmmmm jeg har nogle lignende tal stående et eller andet sted i opsætningen af min netdisk:). Vil lige prøve det af
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 20:08
Hvis det er noget gammelt iTunes musik, så kan det vær kopibeskyttet på en måde som Sonos ikke kan afspille, og derfor udtonet.
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:33
Hvis du gør det via Sonos afspiller til pc, så kan du klikke dig direkte til stien
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:46
Det er Mac og der er en del gammel musikkøb imellem. Vel 10år eller sådan noget. Jeg er kommer så langt at jeg skal skrive en ip kombi først, så kan jeg få lov at komme videre og skrive bruger og kode, men så skriver den at jeg ikke kan få adgang fordi den ikke finder en delt mappe på "public"(der hvor alt ligger og ikke er en bruger profil på harddisken). Så det burde være tilgængeligt. Går jeg ind i indstillinger og prøver at finde mappen med musik for at dele, så sker det bare ikke. Sikker på der er nogle brugerrettigheder på den harddisk, som jeg bare ikke kan finde ud af
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu