recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille 4k video NUC6i7KYK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspille 4k video NUC6i7KYK

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille 4k video NUC6i7KYK
    Sendt: 30-Juni-2016 kl. 18:15
Hej kloge hoveder.

Jeg bånder massevis af 4k video med min GoPro og har gjort det i over et år. Jeg har desværre aldrig set optagelserne da jeg ikke har en kraftig nok computer til at afspille det.

Jeg har prøvet det på min Gigabyte brix som er forsynet med en Intel® 4th generation Core™ processors 3.2 GHZ Intel® Iris™ Pro graphics 5200 samt min Mac book pro med i5 – begge computer har 8gb ram og SSD harddiske

 

Så der skal nyt tilJ Jubii

Tror i Intels nye lille Nuc6ikyk kan?  Regner med at smide 16 gb ram i den og en lyn hurtig SSD

Læs om den her

http://www.intel.com/content/www/us/en/nuc/nuc-kit-nuc6i7kyk-brief.html

Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 18:41
Er den model overhovedet kommet til DK?
Hvis du kigger på specifikationerne på maskinen, kan du se at den godt kan håndtere 4K endda i 60Hz så den kan du rolig købe.
Jeg har en ældre model som har kørt 24/7 i 1½ år uden problemer. Det er mit indtryk at Intel NUC er et godt produkt. Der findes sikkert alternative løsninger men du går i hvert fald ikke galt i byen med den nuc.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:04
ALLE nucs kan i dag afspille 4K materiale. både broadwell, skylake modellerne, faktisk helt ned til celeron modellerne(braswell - blandt andet N3700 modellen). Dog er hevc HW-dekodning i celeron kun fra braswell og frem. -  Så spørgsmålet er selvfølgelig hvad selve maskinen skal bruges til, om det er videoredigering eller bare fremvisning. hvis der skal være videoredigering, så er i7 en rigtig god ting - ellers er det bare overkill. :-) (selvom man selvfølgelig ALDRIG må gå ned på udstyret!)
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 23:16
Ja modellen er kommet til DK.

Min nuværende Gigabyte Brix med i7 kan sagtens afspille 4k, så længe indholdet nedskaleres til 1080p.
Men når det kommer til 4k i 4k opløsning på 4k skærm ved 30p (go pro optager 4k30p), så køre blæseren på 100% og det hakker.

Mit håb er at Nuc6i7kyk med 16 gb ram og lyn hurtig ssd, kan klare 4k60p uden at hakke - Tror i den kan det?

Bruger Win10 + kodi - nyeste hver gang:))

Bemærk ny version 1 juli:))
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu