recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony VPL-HW40ES og lyd ud???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony VPL-HW40ES og lyd ud???

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2016 kl. 14:40
Du taber alt lyd ud over mono og stereo.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2016 kl. 17:13
Når man har projektor, er det absolut anbefalelsesværdigt at forbinde denne med en god surround receiver, som fungerer som samlingspunkt for alle lyd og video-tilslutninger, også selvom du ikke ønsker surround.
Du vil blive fri for, at tænke på transcoding, DTS mm., da den modtager og behandler alle signaler.

Jeg vil også anbefale dig en anden medieafspiller, f.eks. en Nvidia Shield Android TV med indbygget Chromecast.

Der er rigtig mange gode brugte receivere til salg, hvis du er ligeglad med Atmos, DTS:X mm.

Hvis du ikke ønsker dette, skal du alligevel ud at investere i en DAC eller lignende, men når nu du planlægger at investere i sådan en fin projektor, vil det være synd, ikke at supplere med det bedste billede og lyd!

Du kan smide flere højttalere på, hvis du ønsker det.

Mange, der har highend-grej, vælger at køre med 2 forskellige systemer, alt efter, om de ser film eller hører musik, så du må gøre op med dig selv, hvor meget, du elsker dit gamle setup.

Hvis du vælger, at beholde din gamle forstærker, er dennne et godt bud på, hvordan du kan trække analog lyd ud af et HDMI:
http://www.av-connection.dk/?PGr=6381




Redigeret af Supergris - 04-Juli-2016 kl. 17:36
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 13:16
Hvis man har brug for en HDMI til SPDIF converter så vil jeg anbefale at kigge på amazon og ebay.
750kr for den kina converter de har hos AV.Connection er helt grotesk.

https://www.amazon.de/PROSTER-Digitaler-Toslink-Konverter-optikaler/dp/B016XMDKXC/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1467717028&sr=8-1&keywords=hdmi+to+spdif

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR4.TRC2.A0.H0.Xhdmi+to+spdif.TRS0&_nkw=hdmi+to+spdif&_sacat=0
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 14:47
@supergris
Kunne det være noget som dette:
Receiver, Sony, STR-DG720, 100
Fundet på
http://m.dba.dk/receiver-sony-str-dg720-100/id-1023900365/
til 1250 kr
Kan nok forhandles lidt da den har ligget siden april.

Selvom prisen / kvaliteten er lav kan det vel være bedre end at konvertere til analog, forstår jeg på dig.

Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2016 kl. 15:08
.. @supergris Men du har helt ret - idet jeg er for glad for mit gamle anlæg og mine to audiosystem højttalere og en subwoofer er forbundet den, så må jeg nok gå efter en konverter. Og vores stue er lille og kan ikke rumme mere grej, som fx surroundhøjttalere. ;(
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 01:29
Med den Sony-projektor og din forstærker er det som at købe en Ferrari og sætte cykelhjul på den - den kan godt køre, men det er dæleme ikke særlig sjovt.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Med den Sony-projektor og din forstærker er det som at købe en Ferrari og sætte cykelhjul på den - den kan godt køre, men det er dæleme ikke særlig sjovt.

Tror Farrari er at skyde lidt over mål, nærmere som at sætte cykelhjul på en knallert..Wink
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 13:39
;) jeg mærker en klar anbefaling for digital lyd.. Jeg forsker videre i sagen. TAK for at dele den store viden og passion for kvalitet herinde ;)
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 15:48
Nåmen oven på forummets anbefalinger kan jeg jo kun begynde at se efter en surround-receiver. 2 spørgsmål melder sig straks:
1- kan den fås med indbygget medieafspiller til kvalitetsstreaming?
2 - nogen mærker og funktionaliteter der er allervigtigst i jeres erfaring? Jeg regner med at købe let brugt. Højest 3000 kr

Jeg tror jeg sætter både min forstærker og de to højttalere til salg, men vil gerne kunne bruge højttalerne med surround'en indtil videre.
På forhånd tak,
Mvh
Nikolaj


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu