recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering til Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering til Windows 10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PrebenSk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Januar-2012
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PrebenSk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering til Windows 10
    Sendt: 30-Juni-2016 kl. 21:54

Jeg påtænker at opgradere min Windows 7 til Windows 10, mens den er gratis. Jeg ved også, at man inden for en måned kan gå tilbage til Windows 7, hvis man fortryder.

Som jeg forstår det, bliver ens computer registreret hos MicroSoft med produktnøgle til Windows 10, når man opgraderer. Men hvis man så er gået tilbage til ens tidligere version, kan man så f.eks. om et års tid igen installere Windows 10 gratis?

Håber nogen kan hjælpe.

mvh Preben
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:15
nej

Jeg har ikke hørt om en sådan mulighed skulle være til stede. går ud fra den inaktiverer den streng der identificerer maskinen i win10 når man nedgraderer igen, og så er det det samme som ikke at have den installeret. Jeg kan kun sige opgrader - win7 var et super OS for 3 år siden, men ærligt talt så er verden sg kommet videre siden da, og i dag er det faktisk håbløst forældet. især fordi der ikke længere er support og dermed sætter du dig i en situation hvor du faktisk ikke kan være sikker på at kritiske fejl bliver rettet i OS (hvis den er på nettet så er et helt opdateret system altså et krav for at være bare minimalt sikret). - og tro mig. Win10 kører både hurtigere og er faktisk fortræffeligt (win+s ER din ven!!) glem alt om "startmenu" og lær at bruge OS rigtigt.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:23
Der udsendes heldigvis stadig opdateringer til Win 7 de næste par år, så det er skam stadig sikkert at bruge det. Der udvikles bare ikke længere nye features.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af PrebenSk PrebenSk skrev:

Men hvis man så er gået tilbage til ens tidligere version, kan man så f.eks. om et års tid igen installere Windows 10 gratis?


Jeg har prøvet, og der var ingen problemer. Windows 10 blev straks aktiveret, også ved 2. installation, men der var i sagens natur ikke gået et år imellem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Der udsendes heldigvis stadig opdateringer til Win 7 de næste par år, så det er skam stadig sikkert at bruge det. Der udvikles bare ikke længere nye features.

Sikkert?? Jeg ved ikke hvor "sikkert" jeg vil kalde win7. Uanset hvad Microsoft siger, så er de af ganske gode grunde nødt til at bruge resourser på Win 10. Jeg er temmelig sikker på, at mange af de resourcer er taget fra win 7. Om det så gør win 7 sikkert, det ved jeg ikke lige. Synes egentlig det taler for sig selv.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu