recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AirPort Express Lan Port
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AirPort Express Lan Port

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AirPort Express Lan Port
    Sendt: 01-Juli-2016 kl. 11:28

Jeg har et lille problem med overførsels hastighed fra min MacBook og MacMini til NAS server 


I følge netværksstatus på NAS overfører med ca. 100 Mbps men fik at vide at de burde være omkring 1000 Mbps


Min MacBook og MacMini er på wifi fra min AirPort Express som forlænger signal fra min udlejer


Jeg tænkte vis jeg nu fik et Lankabel på min MacMini istedet for wifi så bude det jo være fikset

eller er det bare mig har fået solstik


MVH

BJepsen

BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 11:56
Det tror jeg du har ret i. Kabel kører hurtigt og stabilt.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

Jeg har et lille problem med overførsels hastighed fra min MacBook og MacMini til NAS server 


I følge netværksstatus på NAS overfører med ca. 100 Mbps men fik at vide at de burde være omkring 1000 Mbps


Min MacBook og MacMini er på wifi fra min AirPort Express som forlænger signal fra min udlejer


Jeg tænkte vis jeg nu fik et Lankabel på min MacMini istedet for wifi så bude det jo være fikset

eller er det bare mig har fået solstik


MVH

BJepsen

Et kabel vil være bedre, da det er hurtigere end wifi.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 12:32
Super tak for svar Lan-kabel bliver det

Så har jeg lige et ???
Apple AirPort Express har kun en Lan-Port skal bruge mindst 2 er der en der har en løsning der ikke fylder en masse

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

Super tak for svar Lan-kabel bliver det

Så har jeg lige et ???
Apple AirPort Express har kun en Lan-Port skal bruge mindst 2 er der en der har en løsning der ikke fylder en masse

MVH
BJepsen
Du skal bruge en switch, f.eks. denne: http://www.pricerunner.dk/pl/167-3009776/Hubs-switches/TP-link-TL-SG105E-Sammenlign-Priser
Den er ikke ret stor, dog er der selvfølgelig en strømklods ved siden af Smile

Du skal måske være opmærksom på, at du via en switch kan komme til at dele netværk med din udlejer og derfor lige skal afstemme med vedkommende først.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 13:41
Det er super tusind tak quarkir det jo lige det jeg skal have

jeg troede det vil komme til at koste en formue men det ser jo fornuftigt ud

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu