recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Muligheder med Sonos Playbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Muligheder med Sonos Playbar?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Muligheder med Sonos Playbar?
    Sendt: 01-Juli-2016 kl. 17:31
Hej

Jeg overvejer at købe en sonos playbar...

Jeg har chromecast, Playstation3 og satboks der skal kobles til. Kan det lade sig gøre og hvad er den bedste løsning?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 17:54
Du kan kun koble en ting til via optisk

Playbar er beregnet til lyd fra tv.    Men sidder dine andre enheder til via tv er der ingen problemer.

Bruger selv playbar og er meget tilfreds med den .
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 22:40
Så alle 3 til tv'et via hdmi og så kører det? :)


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 06:37
Ja sådan skal det klares
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcoop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 10:28
Husk at playbaren ikke understøtter de nyere lydformater, herunder DD+ som Chromecast benytter til 5.1 lyd.
Gad vide om de ikke snart laver en ny playbar? Jeg er også selv indehaver at et større Sonos setup hvor jeg godt kunne bruge en playbar. Men jeg nægter simpelthen at betale 6000 Kr for noget som er så håbløs forældet.
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 11:10
Jeg har selv haft Sonos Playbar hjemme, den blev levereret tilbage. 

Sonos er fantastisk produkt, men deres Playbar synes jeg simpelthen ikke er pengene værd kontra hvad du kan få i andre mærker.

Hvad er dit brugsmønster? Hvor meget skal du bruge den til musik? Hvis vi er over 75% film, tv og spil så vil jeg klart overveje en anden løsning :-)
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af jcoop jcoop skrev:

Husk at playbaren ikke understøtter de nyere lydformater, herunder DD+ som Chromecast benytter til 5.1 lyd.
Gad vide om de ikke snart laver en ny playbar? Jeg er også selv indehaver at et større Sonos setup hvor jeg godt kunne bruge en playbar. Men jeg nægter simpelthen at betale 6000 Kr for noget som er så håbløs forældet.

Ikke at det er forkert, det du skriver. Men det er lidt lige meget, hvis man kører det ind over sit TV først. Den kan jo heldigvis finde ud af at dekode det.

Men jeg vil dog sige ligesom Serano. Overvej om det nu er det rigtige for dig. Sonos Playbar har desværre frygtelig mange begrænsninger. Både understøttede formater, men også at den kun har optisk indgang og tilmed kun en. Det ville være alt for lidt i min optik. Men det er selvfølgelig en smagssag.
Har du meget Sonos i forvejen, så kan jeg derimod godt se fordelen ved at blive "i familien". Og det er da til at arbejde udenom dens begrænsninger, hvis man ellers har det rigtige TV (der kan dekode lydformaterne)
Har du derimod ikke Sonos allerede, så vil jeg anbefale en anden løsning.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 12:43
altså jeg vil da sige, at alt jeg har sat til af afspille af film etc, der har sonos leveret lyden. At det så måske er en dekodet lyd eller lign. det er jo bare sådan det er, jeg er sku yderst tilfreds med mit setup. med playbar og sub, ville ikke skifte det ud med noget andet.
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 15:02
Jeg flytter i nyt hus og har planer om at sætte sonos op i mange af rummene. 

Kan godt følge tanken om at give 6000 for et produkt med begrænsninger og gammel teknologi. Den skal primært være til at tv lyd da jeg tænker at musik kører over de andre...

Hvad kan være en bedre løsning til tv'et sammen med Sonos?
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 15:26
Du kan også køre musik over playbaren ligesom med alle andre Sonos produkter. Det er faktisk meget lækkert da den fin udgør det for et sæt højtalere i stue især sammen med deres sub. Ærgerligt de ikke får opdateret den med HDMI, DTS og alskens HD-lyd formater så man ikke skal føle sig begrænset og snydt. 

Sonos er lidt ligesom Apple indenfor højtaler-verden. Det virker upåklageligt og er super brugernemt, men du spiller på deres præmisser - så er det op til dig om du vil spille med. Samtidig er deres eco-system (ligesom Apples) også eminent. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 16:24
Du kunne også bruge et andet multirumssystem, som fx Raumfeld. Deres soundbar er slet ikke så begrænset. Den er dog dyrere, men det er fordi der følger sub med. Deres udvalg af højttalere er dog langt større og har deciderede stereosæt også. Og priserne er generelt billigere.
Jeg skiftede selv mit Sonos ud med Raumfeld tilbage i august. Jeg har aldrig kigget mig tilbage. Det skal dog siges, at jeg hverken har deres soundbar eller havde Sonos' Playbar. Så lige dem har jeg ingen erfaringer med.
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 00:07
Læs evt. nedenstående omkring multirum-systemer

http://www.lydogbillede.dk/test/hojttalere/stortest_multirumssystemer/

Tænk også over hvor du får din musik fra, hvis det er streaming, er mange kun understøttet på Sonos.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu