recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra anlæg til tv - hjælp en nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra anlæg til tv - hjælp en nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MJC1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MJC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra anlæg til tv - hjælp en nybegynder
    Sendt: 01-Juli-2016 kl. 19:45
Hej med jer

Jeg har et Panasonic TX P65VT60E  og et tilhørende Harman/Kardon AVR 370 (+ højtalere).

Jeg har et HDMI stik fra mit fjernsyn og ned til mit Harman/Kardon anlæg, samt et HDMI stik fra anlægget og til Blu-Ray afspilleren.

Jeg har fin lyd via anlægget når jeg afspiller en film via Blu-Ray afspilleren, men jeg har kun TV-lyd når jeg ser tv eller streamer via Chromecast.

Hvad gør jeg forkert? :)

Mvh
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér axelrodi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 21:00
Prøv med et optisk kabel fra tv til forstærker. Det bruger jeg selv.
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 21:52
Bruger du HDMI2 ?
Det er den som leverer lyden til forstærkeren via ARC.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 22:07
Du skal aktivere og indstille ARC (audio return channel) i tv og HK, så kan du sende lyden fra tv til din HK gennem hdmikablet. Du må konsultere manualerne for nærmere detaljer.
 
Hvis du ikke kan få surroundsound fra din cc, så sæt den i din HK i stedet.


Redigeret af Flash! - 01-Juli-2016 kl. 22:09
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 23:10
Chrome-carsten skal selvfølgelig sættes i receiveren.
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 14:25
Hvordan gik det?
Fik du det til at fungere?
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu