recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det her ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er det her ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 10:46
Fik skiftet panelet på mit KRP500M lige inden det var 2 år gammelt. Værkstedet fik også forkert/defekt panel i første hug, så ventetiden blev på 6 uger ialt. Syntes panelet så anderledes ud da jeg fik det tilbage. Så havde Otto Jørgensen forbi for at tjekke ISF kalibreringen, og han sagde også at de brugte samme panel på Pioneer KRP og 5090, forskellen ligger i billedmotoren og komponenterne.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fik skiftet panelet på mit KRP500M lige inden det var 2 år gammelt. Værkstedet fik også forkert/defekt panel i første hug, så ventetiden blev på 6 uger ialt. Syntes panelet så anderledes ud da jeg fik det tilbage. Så havde Otto Jørgensen forbi for at tjekke ISF kalibreringen, og han sagde også at de brugte samme panel på Pioneer KRP og 5090, forskellen ligger i billedmotoren og komponenterne.


Når du skriver forskellen ligger i billedemotoren.....er det billedeproccesoren ? Fik du bedre eller dårligere billedekvalitet efter panel skift ?

Panelet så anderledes ud....hmmmm.....er det overfladen på skærmen ....jeg tænker blank eller mat overflade ?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fik skiftet panelet på mit KRP500M lige inden det var 2 år gammelt. Værkstedet fik også forkert/defekt panel i første hug, så ventetiden blev på 6 uger ialt. Syntes panelet så anderledes ud da jeg fik det tilbage. Så havde Otto Jørgensen forbi for at tjekke ISF kalibreringen, og han sagde også at de brugte samme panel på Pioneer KRP og 5090, forskellen ligger i billedmotoren og komponenterne.



Når du skriver forskellen ligger i billedemotoren.....er det billedeproccesoren ? Fik du bedre eller dårligere billedekvalitet efter panel skift ?

Panelet så anderledes ud....hmmmm.....er det overfladen på skærmen ....jeg tænker blank eller mat overflade ?


Syntes panelet så mindre sort ud i slukket tilstand, men Otto forsikrede mig om at det så rigtigt ud. Man glemmer hurtigt på 6 uger. Panelet er blankt og det var det nye også.

Ja billedprocessoren er anderledes i KRP, og TV'et er bygget mere robust til 24/7 drift, da det er en ren monitor uden tunere og højttalere. Der var ikke dårligere billedkvalitet efter skiftet, og alle ISF parametre passede på det nye panel.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 11:31
OK...så behøver jeg ikke at være bekymret mht billedekvalitet osv hvis de vælger at smide et uoriginalt panel i. Går ud fra at det er bare et bedre panel .
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 12:15
Det kommer meget an på panelet. Du skal ikke lade dig spise af med et dårligere panel. Bed dem evt. om at oplyse panelnummer på det gamle panel og det nye, så kan du selv slå panelerne op på Google.

Det er noget lidt andet med Pioneer. De producerede selv deres plasma-paneler, så her kunne man nok i værste fald få en anden revision af samme panel. Du har jo en Panasonic LCD-skærm og da Panasonic ikke selv producerer tv-paneler længere hentes de ude i byen. Der kan være stor forskel på kvaliteten, så du skal naturligvis have et tilsvarende ved rep.


Redigeret af Rasmus Larsen - 19-Juli-2016 kl. 12:16
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 12:17
Uoriginalt panel?
Næppe.....

Bedre?
Måske.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 12:29
Man kan åbenbart ikke komme i kontakt med Infocare via tlf. 

Men har sendt dem en mail. 
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 21:11
Nåh men idag fik jeg så en SMS fra giganten at det panel som kom i første omgang passede ikke til mit TV. Så der er bestilt et andet et. 

Jeg håber at de laver tv'et ordentligt. Når man kigger på Trustpilots side om Infocare så har de kun fået 1 stjerne. Der er stort set kun klager om dem.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 14:51
Nu kører denne sag mærkeligt. Det første panel som kom var ikke kompatibel med mit tv (CXC725). 

Sidste uge har værkstedet bedt Panasonic om at levere et rigtigt og nyt panel. Panasonic har nu meldt at man ville undersøge muligheden for at fremskaffe det rigtige panel da det muligvis ikke findes længere.

Øhhhh....jeg ved godt at det er en 2015 model.....men herregud.....udgår panelerne så hurtigt ?

I værste fald kan det måske ikke laves alligevel.....men så vidt jeg ved i disse sager så skal Elgiganten tilbagebetale mine penge (8000,-kr) eller jeg må få et andet. 

Håber virkelig ikke det ender sådan.....for 8000,- er det sgu svært at finde et andet tv som kan levere samme billedekvalitet og i 55". 


Men udgår panelerne så hurtigt nu om dage.....så vidt jeg husker så udkom Panasonic CXC725 MAJ 2015 ??


Redigeret af xalodogan - 26-Juli-2016 kl. 14:51
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 18:55
Nu fik jeg talt med Giganten igen idag. Mit TV er stadig på værkstedet. Panasonic har meldt ud med at panelet til CXC725 kan ikke leveres........what the Fu..    ........det er et tv fra Maj 2015. Så nu har værkstedet oprettet en sag om kreditering. 

Giganten sagde at når alt er på plads så har jeg følgende muligheder : 

Få pengene tilbage
Ombytte TV til tilsvarende model.....(men tv er udgået)
Ombytte TV til en bedre model......der menes sikkert efterfølger til netop CXC725

Der har jeg fundet frem til at det skal være minimum 
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3144998/TV/Panasonic-Viera-TX-58DX730E-Sammenlign-Priser
Grundet af at den har Satellit indgang.....da jeg har parabol. Den er noget dyrer end hvad jeg har givet for CXC725 men det skulle ikke være noget problem mht ombytning. Men tror ikke at jeg ville kunne se forskel på 55" mod 58"   :-)

Men har samtidigt også kigget på Samsungs nye modeller evt KS7005. Det der forskrækker mig lidt at det er med Kant LED. Der er større chancer for clouding osv i top & bund ved 16:9 film. Men Panasonc DX730 skulle og være med kant LED. 

Hvad er jeres erfaringer med netop disse tv'er ? 
Jeg mener at både Samsung & Panasonic er med VA panel men stadig kant LED. 

Nu reklamere Samsung jo også med Ultra Black Precision eller lign......så jeg ved ikke om det gøre noget magisk for at få optimalt Sort....eller rettere sagt god dyb sort gengivelse. 

Så pas godt på jeres CXC725 tv'er derude.....panelerne kan åbenbart ikke skaffes længere. 

Jeg var ellers super tilfreds med mit Pana......så jeg håber at de nye tv'er er blevet bedre....men ved ikke om man skal være bange for det med Kant LED ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu