recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver eq og ekstern sub eq
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver eq og ekstern sub eq

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

-at sige at Audassey ikke dur, det synes jeg godt nok er forkert, det tilføjer mange gode beregninger.

-det er sikker fordi man ikke sætter sig ind i det, og prøver lidt forskellige indstillinger,
og bruger sine ører godtEmbarrassed


ja - det tilføjer mange gode ting. Men også dårlige i mine øre. Og det er jeg ikke den eneste der mener. En ordentlig EQ vil fungere både til musik og film. mange foretrækker at slå Audessey til musik. En velfungerende EQ vil gi en forbedring på begge dele
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

-at sige at Audassey ikke dur, det synes jeg godt nok er forkert, det tilføjer mange gode beregninger.

-det er sikker fordi man ikke sætter sig ind i det, og prøver lidt forskellige indstillinger,
og bruger sine ører godtEmbarrassed
Jeg vil vove at påstå, at jeg er i den pulje af folk som har sat sig godt ind i tingene og kender meget af teorien - og jeg fik aldrig Audyssey til at lyde som jeg gerne ville have det. Havde Audyssey Pro.

Og hvilke forskellige indstillinger henviser du til? Audyssey er en "Take it or leave it"-løsning. Når du har ladet Audyssey gøre dens magi, kan du indstille delay og SPL efterfølgende. 

Vil dog til dels give dig ret i, at det sagtens kan tilføre gode ting som gør, at Audyssey-resultatet lyder bedre end uden Audyssey. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 16:40
Jeg fik loge lyst til at give det et skud mere, men skal lige have noget på rene. Inden kalibrering, skal multeq så være deaktiveret.
Jeg har altid haft alt på off og så kørt en kalibrering, herefter har jeg så prøvet med Dynamic range og multeq. Men på den måde kan jeg simpelhen ikke bruge multeq, bassen er så voldsom allerede på -20db at det er forvrænget.
Eller skal multeq være aktivt inden kalibrering?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 08:52
Kom du videre?

Jeg vil altid sørge for at køre i den rækkefølge, som giver mest kontrol. Dvs. hvis du gerne vil bruge Audyssey, så køre Audyssey først og derefter køre manuelt ind over. Gør du det den anden vej rundt, kan du lave et godt resultat manuelt, og så kan Audyssey ødelægge det uden du har mulighed for, at rette noget.

Alt hvad der hedder Dynamic Range EQ skal i min optik altid være slået fra.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu