recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt Beomaster eller Beogram
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Defekt Beomaster eller Beogram

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Remrem29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Remrem29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Defekt Beomaster eller Beogram
    Sendt: 12-Juli-2016 kl. 21:39
Halløjsa

Vil lige starte herinde først om der nogen som kan komme med et bud på om det er min Beomaster 6500 eller min Beogram 3500 der er defekt.

Problemet består i at når jeg afspiller LPer på min Beogram 3500 (Inkl. RIAA) forbundet via Tape-2 indgang i Beomasteren så er lyden meget skrattende/grumset og kan stå og svinge lidt i volumen og kvalitet. Ofte skal jeg skrue forholdsvis højt op på Beomasteren for at der kommer lyd igennem, virker lidt som Ketchup effekten at der skal slåes lidt hårdt før der kommer noget igennem.
En anden observation er at hvis et nummer på LP starter ud blidt eller stille så kommer der ikke lyd igennem forstærkeren før der kommer mere gang i numret eller at du skrue næste helt op på forstærkeren.

 Til samme anlæg har jeg forbundet en Beogram 6500 CD, og skifter jeg umiddelbart over på den spiller den helt perfekt. Der er ingen problemer med Lyd eller kvalitet. CDen sidder i CD indgangen på Beomasteren.

En anden oplysning er at selve Beomasteren står og brumme når der kommer spænding på - altså uden at være tændt.

Så hvad står jeg med her  - en defekt Beomaster eller Beogram?

På forhånd tak for input

/Torben




Redigeret af Remrem29 - 12-Juli-2016 kl. 23:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu