recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intern PC harddisk som USB optager.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intern PC harddisk som USB optager.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intern PC harddisk som USB optager.
    Sendt: 17-Juli-2016 kl. 22:52
Jeg har en gammel disk 3,5", SATA 3.0 500 GB,  fra en ubrugt PC liggende som jeg vil bruge som USB harddisk. Har USB forbindelse i den ene ende og  Sata 3.0 adaptor i den anden ende.

Den ene af de 3 partitioner har jeg formateret til FAT 32 men min BlueTinum boks kan ikke genkende den.



/Erik
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 06:08
Den skal sikkert have noget strøm når det er en 3.5"

Og så er det ikke sikkert at de 3 paritioner kan læses af din boks.

Prøv at lave en stor parition som boksen understøtter.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 07:54
Hej.
Tror du skal formatere direkte på din BlueTinum boks.
Evt. med NTFS.
Er det denne boks.
https://www.yumpu.com/en/document/view/33350532/bluetinum-dansk-manual-1
Side 43.


Redigeret af nesager - 18-Juli-2016 kl. 07:57
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Den skal sikkert have noget strøm når det er en 3.5"

Og så er det ikke sikkert at de 3 paritioner kan læses af din boks.

Prøv at lave en stor parition som boksen understøtter.
Der er strømstik på enheden hvor omformer tilsluttes 220v. Det program jeg bruger kan godt ændre fra 3 til en partion men det kræver at jeg køber premium versionen af programmet Minitool partition wizard free. Kender Du et gratisprogram der både kan ændre formatet og ændre partitionerne fra 3 til 1?? Har Du selv prøvet at bruge en tilsvarende disk som harddisk optager??
Det vil jo være fint at kunne bruge en ubrugt Pc harddisk som optager istedet for at skrotte den!!!
/Erik
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 16:12
Du behøver ikke købe premium version af Minitool partition wizard.
Start programmet og slet de 3 eksisterende partitioner. 
Herefter opretter du en ny partition der fylder hele disken og formatterer den som ntfs (eller fat32 afhængig af hvad boksen understøtter). 
Du kan også gøre det med Windows indbyggede diskhåndterings værktøj 
En så simpel operation kræver hverken special programmer eller premium af noget. 




Redigeret af spawn - 18-Juli-2016 kl. 16:17
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Tror du skal formatere direkte på din BlueTinum boks.
Evt. med NTFS.
Er det denne boks.
https://www.yumpu.com/en/document/view/33350532/bluetinum-dansk-manual-1
Side 43.
Jeg har prøvet Dit forslag ændrede den fra FAT 32 til NTFS og herefter kunne BlueTinum BT-DCT110 finde disken og herfra omformatere. Er igang med at prøve om optagelser fungerer og det går fint.
Tak for det.!
/Erik
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Du behøver ikke købe premium version af Minitool partition wizard.
Start programmet og slet de 3 eksisterende partitioner. 
Herefter opretter du en ny partition der fylder hele disken og formatterer den som ntfs (eller fat32 afhængig af hvad boksen understøtter). 
Du kan også gøre det med Windows indbyggede diskhåndterings værktøj 
En så simpel operation kræver hverken special programmer eller premium af noget. 


Spawn se mit tidligere svar på siden. Jeg må prøve at arbejde lidt mere med det lille program og som Du foreslår at slette partitionerne. Det vil jo være fint at kunne udnytte hele disken. 
Tak for svar.!
/Erik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu