recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Minidsp vs antimode 8033
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Minidsp vs antimode 8033

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Kan man bruge et kamera stativ, aydyssey mikrofonen passer fint på den, gør en UMIK-1 også?

hvis den ikke passer på, så jeg er sikker på at du med lidt snilde og gaffa-tape kan få den til at sidde Wink
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 16:20
Jo mere jeg læser bliver jeg mere og mere varm på minidsp løsningen, men savner nogle "legekammerater" udover forummet her, findes der nogle man klubber eller lign. Hvor man kan komme i "lære" i rumkorrektion?

Redigeret af jonit - 19-Juli-2016 kl. 16:21
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 18:18
Du kan finde nogle tråde/få hjælp på det forum her, jonit:

http://www.avsforum.com/forum/index.php
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 18:54
Super, har nu fået købt både en umik-1 og en minidsp 2*4.
Nu mangler jeg bare at finde min nye subwoofer. Imens kan jeg jo lege lidt med det nye.

Redigeret af jonit - 22-Juli-2016 kl. 18:54
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 18:55
Du må meget gerne skrive dine erfaringer og andet godt som vi andre lystigt kan følge med I.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 18:59
Det skal jeg nok når ferien er ovre.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 20:42
Spændende tråd. Er det stadig umk1 og minidsp 2x4 der anbefales? 
Eller er der kommet noget nemmere siden denne tråd døde. 
Jeg har 7.4.2. Med 2 stk svs sb2000 og marantz sr7012
Kunne godt ønske mig noget mere plug and play end minidsp hvis der er noget der kan komme 80 procent i mål. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 13:33
Der er intet der er nemmere end Anti-Mode. Du skal stort set intet gøre selv udover at sætte den til, starte kalibrering og vente ca. 10 min. Den klarer selv resten. Om du så er tilfreds med resultatet er en anden sag Smile

Jeg har selv lagt meget fokus på basoptimering i min egen bio den seneste tid, og selvom jeg godt kan se (ved at måle) hvad Anti-mode gør, så er INTET og jeg gentager gerne, INTET mere afgørende end fysisk placering, dvs din lytteposition samt højtaler/sub placering. Så hvis du virkelig vil gøre en forskel, så er det eksperimenter med placering og efterfølgende målinger som gælder Smile og til det er Room EQ Wizard stadig din ven, parret med en målemikrofon, og igen er Umik-1 din ven, da det er klart den nemmeste at anvende.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu