recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos sat til Beovision 7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos sat til Beovision 7?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Louis123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Louis123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos sat til Beovision 7?
    Sendt: 19-Juli-2016 kl. 22:37
Hej alle.

Jeg påtænker at købe et brugt Beovision 7 og eventuelt krydre med en sub (Beolab 2) og nogle Beolab 3-højtalere. Det hele vil jeg koble sammen via almindelige B&O-ledninger. Jeg kan dermed se kabel-tv med en fantastisk lydoplevelse i stuen. Så langt så godt.

Jeg er dog også stor fan af Sonos-idéen. Jeg vil derfor købe et par Sonos-højtalere til køkken og soveværelse og skabe zoner i disse rum. Det kunne jeg også godt tænke mig i stuen men med B&O-højtalerne naturligvis. Jeg har derfor hørt om Sonos Connect. Men jeg er i tvivl om, hvordan det hele skal sættes sammen:

1) Kan jeg bare købe udstyret og via ledninger mellem Beovision 7 og Sonos Connect opnå det ønskede resultat? Altså uden forstærker og den slags (aner intet om netop dette emne)?

2) Kan jeg tænde mine Beolabs med Sonos app eller skal jeg konsekvent bruge Beoremote 4 først?

3) Hvordan vælger jeg, hvornår højtalerne skal afspille tv-lyd eller Sonos-lyd?

4) Vil mine beolabs automatisk gå i dvale, når jeg ikke bruger dem?

Jeg ved godt, at mine tankerne primært går på Sonos-delen. Men jeg håber, at I kan hjælpe alligevel. 


De bedste hilsener.


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 12:09

Hej Louis123

Det først du skal vide er BeoVision 7 -40" Mk III er det første i BV 7 serien,
der har HDMI indgange / BeoSysten 3 = billede & lyd motor. Jeg vil stærkt
advare dig imod at købe et BV MK I og II, de vil kun give dig problemer.

Så syntes jeg ellers du skulle læse på B&O trådene, så du lære at det f.eks
hedder et PowerLink kabler mellem BV 7 og aktive BeoLab højttaler.

Du kan starte her -
http://forum.recordere.dk/bo-din-adapter-kabler-connection_topic7820.html?KW=

Jeg mener også jeg har tegninger på den tråd, vedrørende Sonos til slutning.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 20:21
Du kan ikke forbinde Sonos til BV7 og samtidigt tænde for højttalerne direkte fra Sonos-app'en. Så skal du have en switchbox ind imellem:
https://almando.com/index.php/almando-category/multiplay/almando-powerlink-switch-stereo.html?___store=endkunde_eng&___from_store=default

Bruger du denne boks, så vil højttalerne selv tænde når du starter musik, selv skifte til BV7 når du tænder denne og selv slukke når du slukker for Sonos-musikken eller TV'et. Jeg synes dog at have hørt rygter om, at der er lidt problemer med støj fra den der switch - Peter, husker du dette?

Redigeret af Torben Rasmussen - 11-Oktober-2016 kl. 20:21
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 20:46
Jeg har sådan en boks med sonos og umiddelbart hører jeg ikke noget støj på min beolab højtalere.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 18:44
Ja Torben - Noget med at Almando ikke benytter pin 7 = datastel, som idag
benyttes til at sikker stel nok til BeoLab højttaler med ICEpower moduler.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 18:55
På indlæg af 24-Februar-2013 - Click her.

Ses SpinX's DIY PowerLink switch boks, en løsning hvor dit tv ikke behøver at være tændt,
for at kunne benytte de tilsluttede BeoLab højttaler. SpinX har husket at få pin 7 med, så evt.
støj ikke bliver et problem. 


Redigeret af Peter Pan - 12-Oktober-2016 kl. 18:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu