recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er BenQ W1070+ den bedste projektor til prisen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er BenQ W1070+ den bedste projektor til prisen?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 09:08
Jeg gik selv fra en benQ W1000 til TW3600 (stort set det samme som TW3200) fordi jeg ikke kunne holde de regnbuer ud. Ved godt at man ikke helt kan sammenligne for w1070 er lidt nyere men alligevel

Her er de positive og negative ting jeg oplevede efter jeg fik Epson:

+ INGEN REGNBUER
+ Mindre støj
+ Nemmere at justere ind

- Dårligere sort niveau (løst ved brug af ND filter foran linse)
- Farverne er gået en anelse ned i kvalitet
Til top
MadMouseDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadMouseDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 09:12
Nu spørger jeg dumt... Hvad er den for******* regnbue effekt som alle taler om? Hvordan ses den? Jeg har en TW3200, og har aldrig set nogle 'regnbuer'!
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af MadMouseDK MadMouseDK skrev:

Nu spørger jeg dumt... Hvad er den for******* regnbue effekt som alle taler om? Hvordan ses den? Jeg har en TW3200, og har aldrig set nogle 'regnbuer'!

Det ses ikke på din TW3200 fordi det er en LCD projektor. Der forekommer det ikke.

Men på DLP projektorer, som den teknologi som den BenQ du har kigget på bruger, der kan det opstå. Der er nogle farvehjul der roterer inde i maskinen og det kan give "flimmer" og forstyrre øjnene hvis du drejer hovedet hurtigt i scener med meget kontrast. Det var slemt for mig i sort/hvid sekvenser. Så vidt jeg husker skal man op i de høje prisklasse DLP projektorer før det kan lave en hvor det ikke ses. Ellers er der den Sony der bliver henvist til her i tråden. Den benytter LCD + dlp og får det bedste fra begge verdener.

Fordelen ved dlp er mere lækre farver og bedre sort niveau end LCD men ulæmpen er overskyggende for nogen. Ikke alle ser regnbuer men for dem der gør og ikke kan holde det ud er det en dealbreaker

Her kan man også se det



Redigeret af Berdel - 22-Juli-2016 kl. 10:17
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:23
Synes ikke jeg har lagt mærke til at dlp har bedre "sort" end lcd. Min tw3200 er efter min erfaring mindst lige så god, hvad det angår, som de 4 - 5 dlp maskiner jeg har set i samme prisklasse. Enkelte af dem har været desideret ringe, men det kan da godt være at lige præcis 1070, som jeg ikke kan huske at have set, er bedre. De nyere Sony maskiner er en hel klasse over, både i pris og billedkvalitet.

Redigeret af Flash! - 22-Juli-2016 kl. 10:24
Til top
MadMouseDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadMouseDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Oprindeligt skrevet af MadMouseDK MadMouseDK skrev:

Nu spørger jeg dumt... Hvad er den for******* regnbue effekt som alle taler om? Hvordan ses den? Jeg har en TW3200, og har aldrig set nogle 'regnbuer'!


Det ses ikke på din TW3200 fordi det er en LCD projektor. Der forekommer det ikke.

Men på DLP projektorer, som den teknologi som den BenQ du har kigget på bruger, der kan det opstå. Der er nogle farvehjul der roterer inde i maskinen og det kan give "flimmer" og forstyrre øjnene hvis du drejer hovedet hurtigt i scener med meget kontrast. Det var slemt for mig i sort/hvid sekvenser. Så vidt jeg husker skal man op i de høje prisklasse DLP projektorer før det kan lave en hvor det ikke ses. Ellers er der den Sony der bliver henvist til her i tråden. Den benytter LCD + dlp og får det bedste fra begge verdener.

Fordelen ved dlp er mere lækre farver og bedre sort niveau end LCD men ulæmpen er overskyggende for nogen. Ikke alle ser regnbuer men for dem der gør og ikke kan holde det ud er det en dealbreaker

Her kan man også se det





Ser ikke godt ud på den YouTube video!! Jeg ville sende projektoren tilbage lige med det samme.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:47
Du kan ikke regne med det du ser på den video. Der er nogen der slet ikke kan se det og andre oplever det kun lejlighedsvist. Jeg kan godt se det, men kun sjældent. Der er også en del forskel på modellerne alt efter hvor hurtigt farvehjulet roterer og hvordan det er opbygget.
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 11:31
Du kan ikke bedømme regnbue effekt udfra video. Kameraer har det med at optage nogle ting som øjet ikke ser. Regnbue effekt og eks noget lys ses som "blinkende" men kun på video.

Det er nogle der kan se det, men vil mene de fleste ikke kan. Nogle modeller som sagt værre end andre.
Har selv en W1070 og har aldrig haft dette problem.
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 12:01
Jeg har heller ikke set det på Optoma HD26.

HD26 har ifølge specs en del laver støj niveau end 1070+ har 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Munkieftw Munkieftw skrev:

Du kan ikke bedømme regnbue effekt udfra video. Kameraer har det med at optage nogle ting som øjet ikke ser. Regnbue effekt og eks noget lys ses som "blinkende" men kun på video.

Det er nogle der kan se det, men vil mene de fleste ikke kan. Nogle modeller som sagt værre end andre.
Har selv en W1070 og har aldrig haft dette problem.

Nej, 100% men det kan gi en ide om hvad det er vi snakker om. Det er lidt som at beskrive, hvad vi ser når vi lukker øjnene og kigger op i solen.

W1070 skulle være bedre end min gamle W1000 mht farvehjulet og hastigheder, men jeg turde ikke løbe an på at købe en, når jeg nu har oplevet det.

Just sayin'
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 22:13
Inden der går totalt regnbue-noia i den, vil jeg lige skyde ind med, at hverken jeg eller konen nogensinde har oplevet regnbue-effekt på vores 1070+. Vi syntes den larmede lidt i starten, men efter at have sat lamp-output til Economic hører vi den ikke.

Vi synes det er en helt ok PJ til prisen.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu