recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: B&O H7 Trådløst sammen med Marantz 6009
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: B&O H7 Trådløst sammen med Marantz 6009

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: B&O H7 Trådløst sammen med Marantz 6009
    Sendt: 21-Juli-2016 kl. 13:48
Hej kære Rec'ere

Jeg har erhvervet mig et sæt B&O H7, og min plan var at bruge dem trådløst med mit anlæg og kablet med min PC.

Jeg har bare ingen ide om hvordan jeg parre dem med min receiver.
Nogle idéer?

Det skal lige siges, at jeg kan få receiveren til at søge efter bluetooth enheder, men de finder ikke hinanden.

Kan det være fordi at min Marantz 6009 kun kan "modtage" musik osv. Og ikke sende til mit nye B&O eller er der en forklaring?




Redigeret af KevinL - 21-Juli-2016 kl. 14:14
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 14:26
lille opdatering.
Kontaktede hifi freaks, og fik af vide at man kun kan sende til receiverne, ikke sende fra.

Sikke noget møg, det var hele idéen med det trådløse.

Kan man få en adaptor af en slags der kan sende?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 14:39
Du springer din forstærker over og sender direkte fra PC til H7
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 16:43
Hej
Det er intet problem med lyd fra PC da jeg bare sætter et mini jack stik i både PC og H7.

Problemet opstår når jeg gerne vil have lyd fra TV, Bluray, Pladespiller osv. Gennem min receiver og ud i H7.


Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 16:46
På med ledningen.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 17:05
Hvis den løsning var tilfredsstillende kunne jeg selv komme på den.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 17:14

En Bluetooth sender løser da det problem. http://www.av-connection.dk/?PNo=45-018&gclid=CLH9mbj0hM4CFWclcgodgc0H3g
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 17:27
En opdatering.

Jeg har nu købt en BT transmitter, og har forsøgt at tilslutte det hele, det virker bare ikke :(

Lige PT ligger H7  til opladning så alle forsøg på at få det til at virke er udsat et par timer.

Det jeg har forsøgt er: (OG RET MIG GERNE HVIS DER ER GED I DET)
BT sender er sat til Zone 2 udgangen på min receiver (RCA)
og jeg ved faktisk ikke om de fandt hinanden, der var ihvertfald ingen lyd fra H7, kun ud gennem front HT som er brokoblet, nu jeg tænker over det.

Hvor skal jeg tilslutte min BT Sender?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 17:30

Sådanne, som også den jeg har linket til, tilsluttes i Headset udgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 15:35
Ville lige opdatere:

Problem løst!

Jeg kan nu bruge mit B&O H7 inde ved min computer med kabel

Kan så tage dem med ind til fjernsynet og høre lyden trådløst som var idéen.

Som sagt er det selvfølgelig intet problem ved computeren, da jeg kører med kabel der.

Løsningen i stuen blev at købe en bluetooth transmitter, og koble den på zone 2 pre out.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu