recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad hedder stien (Bluesound opsætning)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad hedder stien (Bluesound opsætning)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad hedder stien (Bluesound opsætning)
    Sendt: 22-Juli-2016 kl. 13:48
Jeg har en seagate personale cloud hvor jeg har gemt min musik. I Bluesound appen skal jeg tilgå den mappe ved at indtaste stien. På Sonos kunne jeg bare trække mappen over, men den går ikke med bluesound.
Min musik ER lagt i public mappen.
Hvordan finder jeg stien?
Jeg er Mac bruger og dermed osx
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 16:18
Jeg har en Nas og bruger adressen:

\\NAS\Musik

Håber du kan bruge det.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 18:56
Hej Claus.
Jeg kan simpelthen ikke tilgå den. Jeg har hentet sådan en Bluesound sharing guide. Den angiver at der er nogle indstillinger jeg skal ændre. Men de ændringer den beder mig gøre har jeg gjort.

Ved ikke om det er på min airport Extreme jeg skal ændre noget
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 19:13
Helt konkret hvilken adresse angiver du som sti ?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 11:46
\\volumes\public\musik

Men den vil ikke finde en dyt. Jeg kan end ikke finde min musik mappe på min Mac. Jeg har været inde og arkivdele mapperne på mac'en.
Bluesound har et utility program til opsætning af shares. Her har jeg kunne trække stierne over (som på sonos). Igennem utility er der en guide til share opsætning, men jeg får hele tiden besked om at der er ændringer jeg er nødt til at foretage mig.
Efter en del søgen på Google, kan jeg se at andre har haft samme problem uden dog at kunne se svar derpå.
Hvad jeg kan læse mig til, så er at Apple blevet strengere med at læse filer (smb), ift sikkerhedskrav. Men med eks infuse på Apple tv har jeg netop blot via min seagate givet adgang til at indholdet på seagate kan findes via smb. Her finder jeg nemt alt indhold på min seagate.?

Redigeret af Bromberg5 - 23-Juli-2016 kl. 12:18
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 11:58
Jernkansler! Kan du ikke slå det autotekst fra på din device
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

\\volumes\public\musik

Men den vil ikke finde en dyt. Jeg kan end ikke finde min musik mappe på min Mac. Jeg har været inde og arkivdele mapperne på mac'en.
Bluesound har et utility program til opsætning af shares. Her har jeg kunne trække stierne over (som på sonos). Igennem utility er der en guide til share opsætning, men jeg får hele tiden besked om at der er ændringer jeg er nødt til at foretage mig.
Efter en del søgen på Google, kan jeg se at andre har haft samme problem uden dog at kunne se svar derpå.
Hvad jernkansler læse lidt er at Apple skal være blevet strengere med at læse filer (smb), ift sikkerhedskrav. Men med eks infuse på Apple tv har jeg netop blot via min seagate givet adgang til at indholdet på seagate kan findes via smb. Her finder jeg nemt alt indhold på min seagate.?

Du skal skrive \\Navnet på din Seagate\mappen hvor din musik ligger

Min musik ligger på en netværksharddisk, som jeg har døbt NAS og musikken ligger i en mappe døbt musik. Derfor skriver jeg \\NAS\Musik 

Jeg er også på mac og bruger deres OS-X app Her går jeg ind i Player øverst til venstre > Configure Player > Configure network shares > Find Network Shares > Enter Share name manully 



Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 12:25
springer jeg ikke et led over så?

Første mappe jeg møder er public, herinde har jeg en mappe der hedder musik?
Min netværksharddisk's navn? Er det det den hedder i finder eks?
Så jeg ville tro den skulle hedde ,\\personalcloud\public\musik? Men jeg skal måske springe public over så? Jeg mener at have prøver første nævnte ihvertfald. Grunden til jeg skriver Volumes er fordi, at det er det stien kaldes når jeg skal finde den i eks infuse og også hvis jeg trækker stien over i share opsætningen. Er ikke hjemme lige nu til at prøve, men håber:).
Tak for dine gode og tålmodige hjælp Claus p - også her:)

Redigeret af Bromberg5 - 23-Juli-2016 kl. 12:26
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 14:05
Nå jeg har prøvet denne sti \\personalcloud\public\musik og \\personalcloud\musik men der hentes ikke en skid. For filan hvor det er træls.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 15:15
OK.

Hvis du åbner din Finder og trykker på øverst i venstre side og derefter på opret forbindelse til server, så får du nogle muligheder. kopier den adresse som indeholder din musik og brug den.

Virker det ikke så har Bluesound et community, som måske kan hjælpe. De ansatte fra Bluesound svarer nok først mandag, men måske en anden bruger har løst opgaven at tilknytte en Seagate Personal Cloud. Bluesound har tidligere hjulpet mig, via Teamwiever, med et drev problem på en Bluesound Vault. Så de kan godt anbefales hvis du går helt i stå.

Redigering: Du skal udelade smb: fra adressen hvis den hedder sådan smb://192.168.0.14/musik
Har lige testet på min Bluesound hvor det virker fint.


Redigeret af Claus P - 23-Juli-2016 kl. 16:04
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 18:52
Jeg har nok lidt problemer i det hele taget med deling af arkiver. Hver gang jeg starter min mac op, så har den slået arkiv deling fra?? Nogen gode bud?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 23:26
Efter factory reset af Bluesound og airport extreme er der hul igennem. For dælen det da trak tænder ud.

Tak for hjælpen, fantastisk:)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu