recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex Issues
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex Issues

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex Issues
    Sendt: 23-Juli-2016 kl. 12:38
Hej alle

Jeg overvejer at gå fra Media Portal til Plex, da live tv ikke længere er noget i ser så meget af. Og jeg vil samtidig gerne have noget mere tidssvarende til de mobile enheder, end MPextended til Mediaportal.

Jeg har prøvet at installere plex server og plex home theater på min gamer pc for, at teste og prøve af.

Umiddelbart var planen at køre Plex Server og Plex Home Theater på min primære HTPC, der står i stuen og tilsluttet reciever og tv. Og Plex HT på børneværelset (også pc tilsluttet tv). Og derudover mobiler og tablets med android, til at se f.eks serier og tegnefilm (divx/BD).

Dog har jeg opdaget et par ting, som jeg skal have løst, inden jeg går i gang med, at fjerne MP og smide plex på min HTPC.

1. Jeg har brug for at kunne vise "folder view" på begge maskiner, der skal være Plex Home Theater. Dette fordi, jeg har en del tegnefilm og andre divx mv. sorteret i mapper. Dette kan sagtens lade sig gøre på web delen og i android app'en.

Dette har jeg ikke kunnet få lov til i Plex Home Theater softwaren. På Android app'en kan jeg sagtens.

2. Nogle rippede Blue Ray film vil Android app'en ikke afspille (kun prøvet på min SGS7 Edge). Disse kan godt afspilles i Plex Home Theater på pc. Jeg har prøvet at stille app'en til Original afspilning, så der burde ikke være nogen transcoding. Heller ikke Web delen kan afspille disse film.

Jeg havde faktisk overvejet så, at købe nogle Nvidia Shield's som afspillere ved tv'ene, såfremt Plex Home Theater helt skulle fravælges pga problem 1. Men hvis der er problemer, med at afspille nogle BD film på android, så er dette heller ikke en løsning.


EDIT: Umiddelbart har jeg fået alle BD film til at kunne afspilles på android (dog kun hvis der ikke transcodes), så måske Nvidia shield er vejen der er fremad, samt en server.


Redigeret af alyz - 23-Juli-2016 kl. 13:07
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 12:48
Jeg kan ikke hjælpe dig med plex, det er for lang tid siden jeg brugte det.
Jeg kan dog anbefale dig at også at afprøve Emby.
.....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 17:08
ja - server delen er bedst at lægge på en always on maskine som en eventuel server da databasen med alle metadata og informationer ligger der så du kan tilgå det fra alle andre enheder. Home theater installeres så på alle klienter.. Folderview kræver blot at du går "tilbage" til fil-view. Så får du foldere. (pil tilbage trykker man på i movies det bliver du bare ved med indtil du kommer til filerne.)
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 19:01
Er det bare så enkelt? Damn
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 21:02
Kan ikke lige gennemskue hvad du mener, for det virker ikke at trykke tilbage. Så går den bare tilbage til hovedmenuen
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 21:03
Skal lige siges at folder view er i "hjemmevideo" sektionen
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 20:56
Umiddelbart kan jeg slet ikke få folder view til at virke i plex PHT
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu