recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj på billedet på fjernsynet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj på billedet på fjernsynet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cfs6254 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Støj på billedet på fjernsynet
    Sendt: 23-Juli-2016 kl. 21:43
Hej. Jeg har døjet over flere omgange med pixelering på billedet på mit ene fjernsyn. Installationen er sådan at kablet der kommer ind kommer ind i et udtag med en udgang som der er et kabel fra til fjernsynet i stuen. I samme udtag kommer der et kabel ud som går over i en triax 284 antenne forstærker. Fra den går der et kabel op på loftet og ned i soveværelset.
I soveværelset pixelerer det ofte.. I stuen er alt fint. Dog er det sådan at hvis der skiftes kanal i soveværelset så pixelerer billedet i stue kortvarig.
Løsningen med hvordan udtaget i stuen er lavet med en dåse med stik til fjernsynet og samtidig med et kabel ud af siden til triax forstærker er en som stofa har lavet.

Det har virket ok. Men nu pixelerer det igen. Nogenlunde samme tid som sidste år.. Mit spørgsmål er derfor. Kan et antenne kabel blive påvirket af varme? På vores loft kan der på dage med sol godt blive meget varmt.. Det er et opbevarings loft med sorte tegl. Så der kan godt blive over 50 grader og sikkert også varmere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 04:01
Ja og nej.

Det er nok højtryk i vejret der driller.

Eller et træ der skygger.

Digitale signaler kan være drilske.

Måske skal du overveje en kraftigere antenne på loftet og en ny installation der er sikret mod 4g(LTE)
Til top
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cfs6254 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 07:51
Når du siger en kraftigere antenne på loftet, hvad mener du så?

Jeg har ikke nogen antenne. Jeg har et kabel ude fra vejen som går ind i huset. Jeg er på sådan en fælles antenne løsning fra Stofa som alle det den grundejerforening jeg bor i er med i.

Som sagt kommer kablet fra vejen ind i en dåse i stuen hvorfra der går 2 kabler. Et til stuefjernsynet (hvor der ingen problemer er. og et andet kabel til den der TRIAX forstærker. Der går så et kabel fra den ene udgang på forstærkeren som går op over vores loft og direkte ned i soveværelset.

Så ingen antenne på loftet eller noget, kun et antenne kabel.
Jeg er i tvivl om hvor godt skærmet kablet er...og tænker derfor om det kan være vejret og varmen specielt der kan påvirke det. Det lader som sagt til at være her når det er varmt og der bliver RIGTIG varmt på mit loft at problemet er.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 08:25
Jeg ved ikke lige hvor jeg fik den antenne fra.

Varmen burde ikke have indflydelse på kablet.

Frem til første dåse er der ikke så meget du kan gøre. Det er Stofa der skal sørge for at signal og kabel er ok.

Varmen kan godt have indflydelse på stik og samlinger. Så spænd evt disse efter.

Hvis din installation er gammel vil jeg anbefale et nyt kabeltræk. Køb kabel og stik der er yousee og Stofa godkendt.

Prøv evt at gå udenom forstærkeren. Den kunne også være problemet.

Da der ikke er problemer med første Tv må fejlen ligge efter første dåse.

Til top
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cfs6254 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:00
OK. Tak for svar

Forstærkeren er sat på den anden dag da vi troede det var den gamle fordeler der var problemet. Men forstærkeren hjalp ikke noget så vi er ude i at det enten er en fejl på kablet eller at det er et dårligt skærmet kabel (Kablerne er trukket for 2 år siden og er derfor ret nye). Som sagt er mønstret at når der er varmt vejr som  nu...eller bare lunt...så er problemet der. På det loft vi har der der ikke isolering imellem tagsten og selve loftet så derfor virker tagstenene som en bageovn...og de 50 grader jeg skrev om er bare et gæt...jeg tror i virkeligheden der er varmere.

Men jeg vil prøve at efterspænde de steder jeg kan...

Kan problemet være i det udtag på væggen hvor stofa har lavet en eller anden hjemmebrygget løsning for at splitte kablet op i 2?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:58
Der må være noget indstråling på den del der går til sove TV. Hvis Stofa har lavet udsplitningen og opsat forstærker, vil jeg kontakte dem. Hvis I selv har lavet det, vil jeg kontakte en antennemand og få det lavet rigtigt. Der er bare kommet endnu mere indstråling med de nye G4 tlf signaler.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu