recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forlænge højtalerkabel ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forlænge højtalerkabel ?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:


Kære Musictome, Kan du ikke lige vise mig en samle muffe med aflastningsbøjle? Com on Musictome!, det kunne du godt lige tage at gøre.
I øvrigt er højttaler ledninger ikke reguleret i stærkstrøm lovgivningen.

Og hvad skal du så med en aflastningsbøjle ?

Hvad vil du med en aflastningsbøjle til højttalerledning ?

Skal der så også sidde en aflastningsbøjle bagpå forstærkeren og højttalerne ?

Som KlausDM skriver; Brug nu den kronmuffeløsning så er det klaret.

EDIT: Skal man absolut være på tværs fordi en højttalerledning skal forlænges kan man jo bruge sådan en her som Bluefox efterlyste Big smile (Er det en du kan godtage Bluefox) LOL



Redigeret af Musictome - 25-Juli-2016 kl. 23:47
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 08:18
Ha ha. Det er den mest tossede tråd jeg har læst i lang tid.

Hvis jeg selv skulle samle højttalerkabel ville jeg lodde og sætte krympeflex på. Evt lidt isoleringsbånd udenpå.

Ellers kronemuffer.

Ikke noget med at klemme.

Og for en god ordens skyld. Man kan ikke sammenligne de klemme terminaler der sidder på en stikkontakt med en klemmemuffe. Skal en elektriker samle et kabel i en dåse bruges der stadig skruemuffer eller skrueløse muffer. Skrueløse muffer anbefales kun til faste/stive ledere. Og det er højttalerkabel ikke.

Klemmemuffer er og bliver noget bras.

Jeg kunne godt tænke at høre hvad trådstarter har gjort. Og om det har indflydelse på lyden.

Redigeret af Mufti - 26-Juli-2016 kl. 08:32
Til top
jokeboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokeboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 08:30
Lige nu er jeg på ferie og vil prøve at samle det med kronmuffer
Skal forlænge kablerne for at have mere arbejdsplads i min hjemmelavede stereobænk ... ellers må jeg købe en kabelstrækker 😉
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Bare en enkelt tråd rører den anden, er der forbindelse, og det burde aldrig kunne give nedsat niveau i højttaleren.
Det må være noget hokus pokus...
Hokus pokus er Ohms lov Wink
Hvis det kun er en enkelt tråd der har forbindelse, er der relativ "høj" overgangs modstand.
Ellers er der jo heller ikke grund til at bruge 2,5mm2 ledning til højttalere. LOL

Mvh. JørgenT

Mener du det her Flash? Jeg synes stadig dine 5 mm er grinagtige

 
Ja, det var det jeg svarede på. Jeg tror ikke du forstår hvad der bliver skrevet og hvorfor, og derfor ser det tosset ud.

Nej jeg har kun praktisk erfaring med at få bedre basgengivelse på 8 m træk, ved at skifte 0,75 kvadrat ud med 4,0 kvadrat
 
Det er sikkert også fint, men i relation til det jeg skrev til dig i går, hvad er så impedansen i 3m 4mm2 og hvad er impedansen i 2,99m 4mm2 + 1cm 0,75mm2? Jeg gider ikke lige regne på det, men jeg tør godt garantere dig at forskellen er ubetydelig.


Redigeret af Flash! - 26-Juli-2016 kl. 08:59
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Bare en enkelt tråd rører den anden, er der forbindelse, og det burde aldrig kunne give nedsat niveau i højttaleren.
Det må være noget hokus pokus...
Hokus pokus er Ohms lov Wink
Hvis det kun er en enkelt tråd der har forbindelse, er der relativ "høj" overgangs modstand.
Ellers er der jo heller ikke grund til at bruge 2,5mm2 ledning til højttalere. LOL

Mvh. JørgenT

Mener du det her Flash? Jeg synes stadig dine 5 mm er grinagtige

 
Ja, det var det jeg svarede på. Jeg tror ikke du forstår hvad der bliver skrevet og hvorfor, og derfor ser det tosset ud.

Nej jeg har kun praktisk erfaring med at få bedre basgengivelse på 8 m træk, ved at skifte 0,75 kvadrat ud med 4,0 kvadrat
 
Det er sikkert også fint, men i relation til det jeg skrev til dig i går, hvad er så impedansen i 3m 4mm2 og hvad er impedansen i 2,99m 4mm2 + 1cm 0,75mm2? Jeg gider ikke lige regne på det, men jeg tør godt garantere dig at forskellen er ubetydelig.

Man kan jo evt prøve at sætte sådan en her i serie med +ledningen (eller begge)
Den er betydelig tyndere men jeg tror næppe nogle vil kunne høre det




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu