recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos spille samme sang i flere rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos spille samme sang i flere rum

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos spille samme sang i flere rum
    Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:13
Hej alle.

Jeg har googlet lidt men er ikke blevet så meget klogere.

Der er nogen gange jeg gerne vil høre den samme sang i det ene værelse og på badeværelset.

Er der en nem måde at gøre det på? Har rodet med at lave gruppe men det ikke helt det jeg ønsker.

mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:20
Hvad er det så du ønsker? Det er det grupper bruges til.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:31
Skal du høre det samme på flere Sonos enheder laver du netop en gruppe.
Ellers forstår jeg ikke spørgsmålet.
SVP03
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 15:48
Gruppe er til ar spille samme sang eller radio station i flere rum synkront .

Meget nemt.   Bare marker du rum du ønsker skal spille sammen
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 15:50
Jamen jeg kan se at så laver den en permanent gruppe. Det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker blot den ene morgen at spille en sang alle steder og den anden dag noget forskelligt
😊
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 16:47
Den er jo ikke mere permanent end du på et par sekunder kun fjerne eller tilføje til gruppen?
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 20:31
Det er da bare at opløse gruppen igen, det tager 5 sek!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 22:17
Du har mistået gruppe-betegnelsen. Det er som de andre skriver meget nemt.

Hver afspilning Sonos foretager er en gruppe, med kun én højtaler, du kan så klikke Grupper og tilføje eller fjerne højtalere. På den måde kan du hurtigt lige få en højtaler mere med, og øjeblikket efter kan du igen klikke gruppe og fjerne en af højtalerne.

På samme måde kan du hvis du hørte en god sang i badeværelset, klikke gruppe, vælge køkken og fravælge badeværelse, så flytter musikken (playliste, radio eller what-ever) til køkkenet!

Det er lige præcis dette der gør Sonos så suverent godt!
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 07:59
Det kan godt være det er mig der misforstår :) Men jeg troede der bare være en knao man lige kunne trykke på så spyttede den der ud i det andet rum jeg ønskede. Hvad så hvis jeg laver en gruppe og konen dag efter sætter noget på i badeværelset vil det så også blive afspillet det andet sted hvor man har lavet gruppe?
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 10:02
Her er en video om det

Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 11:36
Ja, hvis ikke du har opløst gruppen, så spiller sangen i begge zoner
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 12:27
De grupper du laver, de bliver der, indtil du opløser dem, eller ændre den. Man kan spille musik i forx. Stue + køkken + badeværelse. Og hvis du så ikke gider høre det i stuen dagen efter, så fjerner du bare stuen fra den gruppe du har lavet, så spiller den kun i køkken og badeværelset. Super simpelt
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu