recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Muligheder når tvmøbel ikke er særlig dybt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Muligheder når tvmøbel ikke er særlig dybt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Muligheder når tvmøbel ikke er særlig dybt?
    Sendt: 24-Juli-2016 kl. 23:03
Ved ikke lige om HIFI var det rigtige forum, men nu prøver jeg :)

Vi er gået i gang med at lave lidt om i boligen og vi vil gerne have et nyt "tvbord". Problemet er at dem vi har kig på ikke er specielt dybe (ca. 25cm inden i) så vores nuværende forstærker+ cdafspiller kan ikke stå der.

Hvad er der af muligheder hvis vi gerne vil have muligheden for stadig at afspille cd'er og fra squeezebox/chromecast?

Jeg har overvejet om man kunne købe en lille forstærker og så en bluray afspiller da de findes på omkring 20cm. Men synes ikke jeg kan finden nogen forstærker der har den dybde.

Jeg har også kigget på en soundbar og så købe en bluray afspiller til, er det noget der kan fungere?

Vi er ikke ude i at ville ofre meget mere end et par tusind på det, så jeg er også godt klar over vi nok vil gå på kompromis med lyden. Men for at være ærlige så er musik mest baggrunds støj for tiden. Min kone elsker dog stadig cd'ere så det skal der være mulighed for :)




Redigeret af Pongman - 24-Juli-2016 kl. 23:03
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 09:06
Du kan Købe en B&W Panorama 2. Der vil du kunne tilslutte din Bluray afspiller via HDMI og så også bruge den bluray afspiller til at afspille CD'er som din kone nu elsker.
Den har masser af power og der kan tilsluttes en subwoofer direkte til den vis der nu ønskes noget mere bund.!!
Lidt dyre løsning i måske havet af interesse men den vil helt sikkert levere alt hvad i ønsker.

Eller:
I kan købe en NAD D3020 som kun er 22cm dyb, plus & Minus de 2-3cm ekstra på grund af plads til kabler.
Den vil i kunne tilslutte en bluray afspiller med enten et optisk eller coaxial kabel (Digitalt)

Det var hvad jeg lige kunne finde frem af muligheder.
God jagt.
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 12:43
Tak for input.
Den soundbar er desværre nok lige uden for budget. 
Men NAD D3020'eren kunne være en mulighed, den havde jeg helt overset.

Andre forslag er velkomne :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 12:55
Hvad med denne: 
http://forum.recordere.dk/s-philips-htl9100_topic147568.html

Her kan du tilslutte 2 HDMI, BT og TV via ARC.

Og så ved jeg at Philips laver små BD afgspiller, der har en dybde på 22 cm.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 16:44
En anden (velspillende) mulighed fra HiFI Klubben - i nogenlunde den ønskede prisklasse og med CD-afspiller. Den er 23,4 cm i dybden.




Redigeret af longjohn2 - 26-Juli-2016 kl. 16:45
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:27
@longjohn2: Hvor ser du de 23,4cm? På linket står der 31cm i dybden : "Størrelse: 21,0 x 11,5 x 31,0 cm (BxHxD)"

@PerW: Godt set, den kigger jeg lige på :)
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Pongman Pongman skrev:

@longjohn2: Hvor ser du de 23,4cm? På linket står der 31cm i dybden : "Størrelse: 21,0  11,5 x 31,0 cm (BxHxD)"


Jeg kunne ikke lige gennemskue HFK's webnavigation, så jeg slog specs op på Denons website:



Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 21:56
Jeg tror desværre det er en fejl på deres hjemmeside, målet "23,4" står under et punkt der hedder "speakers". I manualen og i beskrivelsen står der desværre 31cm :( (The compact size of 210mm width and just 310mm depth).

Det havde ellers være helt perfekt :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu