recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smøring af Videomaskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smøring af Videomaskine

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smøring af Videomaskine
    Sendt: 25-Juli-2016 kl. 09:28
Hejsa Smile

Jeg har et par videomaskiner som trænger til noget nyt smøremiddel og har brugt en del timer på nettet for at finde noget som kan bruges... og er kommet frem til det skal være syntetisk og varmebestandigt...

Men kan jeg bruge lejefedt? I så fald hvilken type? Og fås det i små tuber?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 10:48
Hvad er det du kalder "videomaskiner"? Er det gamle analoge, mekaniske videooptagere ala VHS?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad er det du kalder "videomaskiner"? Er det gamle analoge, mekaniske videooptagere ala VHS?

Jup Thumbs Up
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 11:42
Så ville jeg nok bruge en kvart dråbe syrefri olie på de udvalgte steder.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 11:49
Ved indsløjfnings-mekanismen (de 2 'arme' på hver sin side af tromlen) er der fra fabrikkens side brugt noget gult maskin-fedt - tænkte at jeg skal bruge et lignede produkt og ikke olie?  
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 19:03
Nu har olie jo det med forsøge løbe forkerte steder hen, så er fedt vel noget bedre.

 Eller hvad/hvor er problemet ?
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 10:49
En af maskinerne bruger jeg til bånd som er angrebet af mug og bliver derfor renset efter brug - efter en del afspilninger og selvom jeg er forsigtig, forsvinder fedtet lidt efter lidt når de hvide flager skal fjernes...

En anden maskine er noget træg i det ved indsløjfningen og det ser ud til den godt kunne trænge til noget mere maskinfedt.

Tænkte det kunne være det samme som også bruges i printere?

Så hvad er jeres erfaringer? Fedt til kuglelejre? Bremsefedt? Knofedt?LOL

Til top
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:28
Ville lige dele mine sparsomme fund:

Info om Molykote EM-50

http://www.parla-tech.com/molykote-em-50l.php
"Applications: Designed for plastic/plastic and plastic/metal lubrication in electromechanical applications such as small gears and moving components in printers, tape recorders and CD players."

"Fedt med støjdæmpende egenskaber til små gear og bevægelige komponenter"

815,91 € = 6069,80 KR Shocked

Der må være et mere forbrugervenlig prisleje på et ligende produkt...
Bøtten indeholder:
Composition: Polyalphaolefine; Lithium soap.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 15:34
Jeg bruger med stort held Siliconespray til div opgaver hvor plastik og metal mødes. Opgaver som at få en lynlås til at virke igen, drejefunktion på et udendørs askebæger, få mørklægningsgardiner til at glide lettere i styreskinner, få en motoriseret bilantenne til at virke. Det kan så at sige bruges til at smøre ALT. Problemet er at det sikkert vil komme på de forkerte steder i en videomaskine også, da det forstøver. Men måske findes der noget silicone-fedt, som ville være anvendeligt.

PS. Har ikke læst dine links, men der ser ud til at være noget egnet
Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2015
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 18:18
Måske dette kunne bruges Lavtemperaturfedt

Redigeret af jacobn - 27-Juli-2016 kl. 18:19
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu