recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skak-tern på harddiskoptager via S-video?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skak-tern på harddiskoptager via S-video?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skak-tern på harddiskoptager via S-video?
    Sendt: 26-Juli-2016 kl. 20:44
Jeg har fået til opgave at digitalisere mine forældres bryllups-video fra VHS til DVD
Har en JVC HR-S7611 som afspiller og en Sony RDR-HXD870 som optager...

Og ifølge min research optages der flest detaljer via s-video i forhold til SCART/Composite...

Dette har så undret mig i et godt stykke tid:
Ved Composite er den blå 'start-skærm' ren, men tegnene har noget 'fnuller' og er lidt utydelige


Men via S-Video er der skak-tern og tegnene på skærmen står renere





Hvordan kan det være?
Er der en form for overgang i S-video stikket?  
 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 07:31
Mit gæt: Det originale billede er med "skak-tern", men kun S-Video har høj nok opløsning til, at det kan overføre det. På Composite-signalet bliver det "glattet ud".
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 08:06
Det tænker jeg også.

Er der tern ved almindeligt billede?
Til top
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Mit gæt: Det originale billede er med "skak-tern", men kun S-Video har høj nok opløsning til, at det kan overføre det. På Composite-signalet bliver det "glattet ud".
Et godt gæt - 'skak-tern' burde så være standard på JVC-maskiner hvis signalet går ud af S-Video porten?

Har testet med et par almindelige bånd og umiddelbart ser det fint ud.

Jeg vil prøve med nogle andre bånd for at se om kvaliteten er ensartet og samtidig teste mine kabler.

Til top
Samler Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2015
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samler Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 14:11
Faldt over dette link:
http://forum.videohelp.com/threads/346393-bad-s-video-connection

Dette kan muligvis forklare fænomenet med de 'takkede' bogstaver og tal på start-skærmen:
"Crappy character generator in the VHS deck. That's all. The character generator in many devices creates a composite video signal. It's then split to s-video with a cheap filter if necessary. Hence the dot crawl artifacts."

Tvivler dog på at de blå firkanter er standard på S-Video out porten...

Hvad siger jeres maskiner?


EDIT 09-08-2016

Fandt denne informative tråd: 

"The comb filter is only active on the VCR when using the onboard tuner or composite inputs. Output doesn't require one since VHS stores luma and chroma data separate on the tape. The checkerboard artifacts only show up on "240p" (288p for PAL/SECAM) sources like the VCR's menu, older computers, or video game consoles using Y/C video outputs."

" i have the similar checker box artifacts demonstrated in some of your images. however, when i disconnect from the dvr and go directly to my vcr, the symptom is gone. so that leads me to believe it is the dvr unit causing the artifacts. the results vary from different capture cards, pci and usb2 when connected to s-video leads."

Det nævnes også at det er en god idé at tjekke kvaliteten på kablerne Wink


Men for at komme tilbage til min forrige tanke:
"Tvivler dog på at de blå firkanter er standard på S-Video out porten...

Hvad siger jeres maskiner?"



Redigeret af Samler Bob - 09-August-2016 kl. 19:37
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu