recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tuner til HTPC/Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tuner til HTPC/Nas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lusk666 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lusk666 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tuner til HTPC/Nas
    Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:05
Hey Alle

Jeg står og skal til at opgradere min HTPC, samtidig ønsker jeg mulighed for at streame Tuner signal til min projektor.

Jeg har efter lidt søgning faldet over TV-Butler og HDHomerun, men kan simpelhen ikke finde noget sted hvor de kan købes. Har i andre brugt en hemmelig webshop?

Er der nogen anden tuner som jeg burde overveje?

Tuner bliver enten tilsluttet via netværk (HDhomerun), Nas (TVButler) eller via kommende HTPC som bliver min "gamle Intel NUC".
Just my 2 cents.

Lasse Jensen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 17:03
hdhomerun sælges på den nette hjemmeside: hdhomerun.net - hvilket er silicondusts hollandske "lager" til europa.
TVbutler kender jeg ikke.

Afhængig af hvad det er for noget tv du har i huset, så har elgato også netværkstuner.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Lusk666 Lusk666 skrev:

Jeg står og skal til at opgradere min HTPC, samtidig ønsker jeg mulighed for at streame Tuner signal til min projektor.
Hvordan vil du få billedet op på din projektor, en tuner kan ikke bare sættes sammen med en fremviser enhed.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Lusk666 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lusk666 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hdhomerun sælges på den nette hjemmeside: hdhomerun.net - hvilket er silicondusts hollandske "lager" til europa.
TVbutler kender jeg ikke.

Afhængig af hvad det er for noget tv du har i huset, så har elgato også netværkstuner.


TVButler = http://dvblogic.com/en/tvbutler/

Takker for hdhomerun.ne - Kigger på det :)
Just my 2 cents.

Lasse Jensen
Til top
Lusk666 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lusk666 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lusk666 Lusk666 skrev:

Jeg står og skal til at opgradere min HTPC, samtidig ønsker jeg mulighed for at streame Tuner signal til min projektor.
Hvordan vil du få billedet op på din projektor, en tuner kan ikke bare sættes sammen med en fremviser enhed.


Jeg tænkte at gøre det via min forstærker.
Just my 2 cents.

Lasse Jensen
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Lusk666 Lusk666 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lusk666 Lusk666 skrev:

Jeg står og skal til at opgradere min HTPC, samtidig ønsker jeg mulighed for at streame Tuner signal til min projektor.
Hvordan vil du få billedet op på din projektor, en tuner kan ikke bare sættes sammen med en fremviser enhed.


Jeg tænkte at gøre det via min forstærker.

Hvordan det? Du skal jo stadig have en PC der kan afkode netværkssignalet? Medmindre du har en superforstærker som jeg aldrig har hørt om :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 20:56
godt set pilehave. Disse tunere kræver en "afspiller" der rent faktisk kan afspille det datasignal der kommer fra hdhr'en. Det er IKKE en TV-tuner som man bare kan se tv fra på sit tv eller anden uden en computer, ipad, iphone eller anden ting.
Til top
Lusk666 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lusk666 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 21:12
Jeg har en android TV boks og snart en NUC HTPC. Der har jeg tænkt mig at installere aps som kan vise signalet. Begge bokse kommer ind i HDMI input på forstærkeren og så kommer HDMI output til at være projektoren.


Just my 2 cents.

Lasse Jensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu