recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AHM91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AHM91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere til nybegynder
    Sendt: 27-Juli-2016 kl. 22:07
Kære alle

Jeg har længe gerne ville have et par gode aktive højtalere til mit værelse. Jeg anvender Tidal og streamer radio over browseren på min Mac og iPhone 5s. Jeg vil gerne kunne overføre lyden trådløst til et par (eller én) gode aktive højtalere. Hvis højtalerne kan tilsluttes mit Samsung Smart TV fra 2015 er det også en klar fordel. Eneste krav til højtalerne er, at de giver god lyd for pengene. Design er knap så vigtigt. De skal kunne spille høj lyd tilfredsstillende, men de vil sjældent blive anvendt til festhøj lyd. Jeg vil blot gerne have gengivet musik på en så optimal måde som muligt givet mit budget, som er maksimalt 3.000 kr.

Jeg har kigget på disse tre modeller:

Roth OLi Powa-5

https://tapeconnection.dk/product/roth-oli-powa-5-4993/ 

Monitor Audio Airstream S150

https://tapeconnection.dk/product/monitor-audio-airstream-s150-traadloes-hoejttaler-6503/

Yamaha NX-N500, sort, demo

https://tapeconnection.dk/product/yamaha-nx-n500-sort-demo-7235/

Den sidste er en demomodel, og jeg kan derfor spare nogle penge ved at købe denne. Er der noget særligt man skal være opmærksom på, når det er en demomodel? Kan de risikere at være mere end medtaget og slidte?

Jeg vil meget gerne høre, hvad I garvede mennesker har af råd og vejledning til mig. Hvilke af de tre modeller er at foretrække, givet mit behov (afspille Tidal og radio fra Mac/iPhone, evt. tilsluttes et tv)? Er der en helt fjerde eller femte model, jeg bør kigge efter i stedet?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 22:13
Det allervigtigste er hvordan du syntes de lyder.

Så det bedste råd er at tage ud og lytte.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AHM91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AHM91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 22:25
Tak for rådet.

Sagen er den, at jeg ikke umiddelbart kan finde nogle forhandlere i Københavnsområdet, der lader til at sælge de produkter. 

Skrev dette opslag for at få nogle råd til gode produkter, som jeg kunne kigge nærmere på.

Nogen der kan anbefale en god hifi-butik i København?

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 23:07
Monitor audio s300 soundbar med AirPlay?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 23:20
Monitor Audio'en har jeg lyttet til. I sammenligning er den helt klart taberen. Af de to andre ville jeg nok vælge Yamaha'en, som får nogle ret gode tests - bl.a.:
http://www.lydogbillede.dk/test/hojttalere/yamaha-nx-n500/

Som de skriver, får du masser af tilslutninger, ligesom du får muligheden for, enkelt, at lave multirums setup via Yamaha's MusicCast.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 23:28
M,h.t. demomodellen, så kan du roligt købe den. Tapeconnection er moget reelle, og hvis du ikke bil have dem alligevel, så kan du altid returnere dem. Spørg dem om stand, m.h.t. ridser m.v. Så får du det at vide, inden du bestiller dem.
Det er i øvrigt endnu en grund til at vælge Yamaha, da du får meget mere for pengene.

M.v.h.
Til top
AHM91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AHM91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 09:35
Mange tak for svaret. Jeg er også mest lun på Yamaha-modellen, da det lader til at være en rigtig god pris. Mange steder koster sættet 5.000-6.000 kr., så der lader til at være mange penge at spare ved at købe demomodellen hos Tape Connection.

Jeg synes generelt Tape Connection lader til at være en cool butik, så jeg tror jeg vil kontakte dem og høre, hvad de siger til det.
Til top
AHM91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AHM91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 09:56
Lige et spørgsmål (jeg er virkelig rookie på det her område): Er der nogen former for forringelser i lydkvaliteten, når man afspiller trådløst via bluetooth? Er det fx bedre at afspille via et jackstick? Det er som sagt kun en iPhone og en Mac, der i første omgang afspilles fra.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 10:08
Så vidt jeg kan har Yamaha indbygget AirPlay.

Det taber ikke noget i kvalitet. Og du har i forvejen Apple.

Bruger du Bluetooth taber du lidt kvalitet. Desuden er Bluetooth mere ustabil og har dårlig rækkevidde.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 11:03
Jep, brug AirPlay fra dine Apple-enheder! Langt det bedste og nemmeste.

M.v.h.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 13:37
De Yamaha ser fede ud. Tror jeg køber dem i aften :-)

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 08:33
Jeg bruge Hifi klubbens Argon Octave 5 i mit køkken alrum, og det spiller fint rummet op. Jeg er rigtig glad for lydkvaliteten. Jeg bruger dem sammen med en Chromecast Audio via toslink.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu