recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhed ved reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sikkerhed ved reparation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sikkerhed ved reparation
    Sendt: 28-Juli-2016 kl. 12:18
Min elendige computer er kaput og skal en tur på elgigantens værksted. Det er vist harddisken der er røget sige en tur.

Mit problem ligger i at chrome husker mine password, som jeg helst ikke vil have kommer i hænderne på andre. Er der noget jeg kan gøre fra en anden computer for at holde mine passwords i chrome private.

Redigeret af slumbert - 30-Juli-2016 kl. 16:53
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 12:24
Ændre password til din Google\Chrome konto. Så burde det være sikkert.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 19:15
normalt ville man kunne få den til at synkronisere den slags på tværs af computere ved at lade chrome synkronisere data ud i skyen (selvfølgelig ikke tilgængelig for andre end dig selv). Du kan gå ind i indstillinger for chrome og bede den synce. - så alle de maskiner der har chrome hvor du så efterfølgende logger på med din google konto, vil du så have adgang til favoritter, passwords etc.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 10:18
Hvis harddisken er død, har problemet vel løst sig selv ??
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:


Hvis harddisken er død, har problemet vel løst sig selv ??

Ja selvfølgelig
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Hvis harddisken er død, har problemet vel løst sig selv ??

Det kommer an på, hvor meget tid og penge, man vil smide efter data.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 16:59
jeg ved ikke helt om mine passwords er sikrede. jeg ændrede login til chrome på min tablet og fandt derefter en gammel computer frem, hvorpå der stadig er adgang til alle mine passwords, selvom jeg ikke har indtastet den nye chrome adgangskode. 

Det virker til at harddisken er helt færdig, men til en anden gang vil jeg gerne vide hvordan jeg spærrer adgangen til mine passwords i chrome, hvis min computer skulle falde i de forkerte hænder.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 17:14
Hvis du bare gemmer adgangskoder i Chrome, så bliver de gemt lokal på pc'en i en fil, som alle kan få adgang til.
 
Så vigtige passwords gemmes ikke på den måde!!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu