recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv2 pixelerer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv2 pixelerer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv2 pixelerer
    Sendt: 30-Juli-2016 kl. 08:15
Jeg oplever ofte at billedet pixelerer men det sker kun på tv2, altså ikke på DR´s programmer.
 
Installationen er i orden, signalstyrken ligger konstant på 100 %, og det samme med kvaliteten, målt på alle kanaler
 
Jeg modtager fra Vordingborg senderen, og har en Humax boks med HD, antennen er en ny Boxer godkendt antenne med LTE beskyttelse.
 
Har talt med Boxer om problemet, hvor jeg beskeden, at jeg bare skal foretage en ny kanal søgning, men uden resultat.
 
Derudover oplever jeg ofte (hver 5-6 uge), at jeg ikke kan modtage betalingskanalerne, men dette problem løses ved at slukke for boksen og tage kortet ud.
 
Har I nogle bud på, hvor der kan være fejl ?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 08:27
Jeg har den gamle Humax med to tunere og 500gb.

Oplever for tiden pixelering i bunden af billedet. Har opgivet at finde ud af hvad der er galt.

Ind i mellem fryser den også, så jeg må tage strømmen. Det gør den eksempelvis hvis jeg optager et program og spoler tilbage i en live udsendelse.

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har den gamle Humax med to tunere og 500gb.

Oplever for tiden pixelering i bunden af billedet. Har opgivet at finde ud af hvad der er galt.

Ind i mellem fryser den også, så jeg må tage strømmen. Det gør den eksempelvis hvis jeg optager et program og spoler tilbage i en live udsendelse.

 
Er det på alle kanaler du oplever pixeleringer, eller er det også kun på TV2 ? 
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 09:01
Jeg har oplevet det på tv2 og nogle andre få programmer. Min computer står op af min router, men hvis jeg rykker den frem så stopper pixeleringen. Alt mit er originalt yousee produkter, men må antage min pc udsender en eller anden form for støj. 
Dette sker kun hvis den er tændt. Hvis den er slukket er der intet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har den gamle Humax med to tunere og 500gb.

Oplever for tiden pixelering i bunden af billedet. Har opgivet at finde ud af hvad der er galt.

Ind i mellem fryser den også, så jeg må tage strømmen. Det gør den eksempelvis hvis jeg optager et program og spoler tilbage i en live udsendelse.


 
Er det på alle kanaler du oplever pixeleringer, eller er det også kun på TV2 ? 

Jeg har ikke tjekket hvilke kanaler lige nu. Men har i perioder knas med flere.

Jeg har mistænkt boksen for at være dårligt afskærmet.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2016 kl. 13:49
Jeg har et lignende problem. Ligeledes på betalingskanaler (ser aldrig DR - så ved ikke om det er der også).

Det er jævnligt (1-2 gange i timen) der pludselig kommer "sort skærm" midt i udsendelser - Lyden fortsætter altid uden problemer, og er typisk 3-4 sekunder det drejer sig om.
Modtager også fra Vordingborgsenderen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 07:47
Har været i sommerhus på Lolland i weekenden.

Fredag aften og lørdag aften observerede jeg pixellerering på TV2.

Der modtages fra Nakskov/Vordingborg.

Boks fra Sagem.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 10:26
Der jo noget der tyder på at der et problem fra Vordingborg senderen, om det måske er vejret som spiller ind, skal være usagt.
 
Jeg tror dog ikke mere på, at jeg har et hardware problem
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 21:38
Jeg oplever også pixelering på tv2 i øjeblikket. Min inst. er (i teorien) HF-tæt. Signalkvaliteten er på 100% og styrken er på 94%. Bitfejlraten er 0.00+00. Så det er ikke signalet den er gal med.

Jeg har Boxer, og modtager via Hove-senderen. Er der andre som modtager derfra, der har lign. problem?
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Jeg oplever også pixelering på tv2 i øjeblikket. Min inst. er (i teorien) HF-tæt. Signalkvaliteten er på 100% og styrken er på 94%. Bitfejlraten er 0.00+00. Så det er ikke signalet den er gal med.

Jeg har Boxer, og modtager via Hove-senderen. Er der andre som modtager derfra, der har lign. problem?
 
Det bekræfter bare, at der ER problemer med tv2´s betalingskanaler, også i Nordsjællnad
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 10:47
Oplevede det samme da jeg havde Boxer. Det virker som om det krypterede signal er mere følsomt for fejl end gratiskanalerne. Grotesk at det man betaler ekstra for, er forringet på forhånd
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 11:21
Nu har jeg ikke den store pakke hos Boxer. Men har dog et par betalingskanaler.

Har tjekket alle kanaler på det sidste.


For tiden er der kun TV2 der pixelerer. Senest her til formiddag.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu