recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Støvet" billede på W1070+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Støvet" billede på W1070+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Støvet" billede på W1070+
    Sendt: 02-August-2016 kl. 22:12
Da jeg forleden zoomede og fokuserede billedet bemærkede jeg, hvor meget støv der havde samlet sig på linsen. Forsøgte rengøre med lidt trykluft på dåse, derefter en brilleklud, og til sidst med en vatpind vædet i isopropylalkohol. Hjalp ikke en skid. Støvet sidder ikke linsen, men indvendigt.

Hvordan fanden kan det lade sig gøre, og kan man gøre noget ved det??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 17:34
Det undrer mig faktisk, at ingen har reageret på dette, da jeg nu har erfaret at det er et ganske hyppigt problem, ikke bare med denne model men også mange andre DLP-projektorer.

Med tiden vil der "sive" støv ind i den såkaldte "Light Engine" hvis ikke den er 100% hermetisk forseglet, og det er den åbenbart ikke på mange projektorer. I BenQ's tilfælde er de fuldt bevidste om problemet, og jeg skal bare sende den til rep, så renser de den og forbedrer samtidigt forseglingen. Man kan godt rense den selv, men det kræver lidt is i maven, og problemet er kun løst indtil der kommer mere støv.

Så, hvis du har bemærket nogle "pletter" i billedet primært i enten meget lyse eller meget mørke scener, så prøv lige at undersøg om din også er ved at være godt støvet til Ermm
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 01:33
Og mindre end tre måneder efter den blev "støvet af" på værksted er der kommet støv ind i projektoren igen Unhappy Herligt at skulle undvære sin projektor i en måneds tid endnu en gang!

Er det virkelig kun os som har oplevet dette???


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 07:10
Da jeg i sin tid havde en Santo Z3 led den også af støv.

Den var simpelthen ikke tæt nok.   Støvet satte sig på LCD panelerne.   Og var ikke helt nemt at fjerne.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 14:25
Nu har vores PJ  været til service for 2. gang. Denne gang fjernede de ikke blot støv, men udskiftede desuden DMD-chippen. Det undrede mig lidt i første omgang, men efter at have læst lidt op har jeg erfaret, at en defekt DMD-chip giver nøjagtigt de samme symptomer - masser af hvide prikker i billedet. Det kan derfor undre mig, at de ikke udskiftede chippen første gang!!! Angry
Nå, vi må håbe det virker nu. Stay tuned ...
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 09:47
UPDATE: det virkede så ikke. Og spørgsmålet er, om værkstedet overhovedet har gjort noget som helst. Derfor har vi nu fået en ny projektor. Case closed.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 12:24
Hvor sender du projektoren hen?

Har en W2000 jeg var ved at tjekke mulighed for firmware update på - og den vil de sende til Sverige?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 12:35
Uha!!!!! De vil sikkert sende den til noget som hedder "LetMeRepair", som er det servicecenter Benq bruger.

DE ER NOGLE F............. FJOLSER!!!!!!!!!!!!!!! Udover at være nogle nonchalante skiderikker, som første gang lod vores pj ligge i to uger, før de gad at hente den på posthuset, så var de TRE gange ude af stand til at fixe problemet. Da vi så af forhandleren fik tilbudt en W1110 som erstatning, som "LetMeRepair" havde liggende, spurgte vi om den var spritny eller en repareret enhed, og LMR forsikrede at den var ny - det tog så en uge, før de gad at sende den til Malmö, hvorpå det viste sig, at de havde løjet for sælgeren, eftersom den IKKE var ny. Røvhuller ...

Så held og lykke! Confused

Vi fik i øvrigt også en W2000 i stedet. Hvorfor vil du opdatere firmware?


Redigeret af jacobe - 28-Juli-2017 kl. 12:36
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu