recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indeksering og sortering af film på Nas/Pc. Hvorda
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indeksering og sortering af film på Nas/Pc. Hvorda

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indeksering og sortering af film på Nas/Pc. Hvorda
    Sendt: 03-August-2016 kl. 17:49
Spørgsmål. hvordan pokker får jeg indekseret alle mine film? Jeg vil gerne have dem indekseret ift primært lande-oprindelse/sprog, årsgang, skuespillere, kvalitet etc. 
Jeg har Dune Hd D1 som mediesafspiller, og skal den skiftes ud så skal jeg konvertere et hav af film til .mkv, så det ligger lidt på is pt. 
Men der kan man bruge Zapitti hvis jeg da kan få forbindelse til min pc over netværket i zapitti. Det skal bruges som server. 
Plex har jeg haft, men så skal jeg have en ny afspiller det kan min gamle dune ikke klare. Men det er ikke noget problem, hvis det virker. 

Hvad kan man gøre for nemt at sortere og indeksere alle sine medier? Jeg er godt klar over at jeg skal tilføje en masse data hvis det ikke kan scrapes(går jeg ud fra det handler om), men det er ikke så stort et problem. Problemet er mere hvordan jeg kan få overblikket og oversigten over alle medierne. 
Altså feks store hjemmesider og medietjenester har jo denne form for indeksering, men de har jo skræddersyede løsninger til mange penge sikkert. 
Til top
Tubbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Status: Offline
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tubbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 18:22
Jeg brugte en overgang Yadis til min Dune. Har den dog ikke mere da jeg køre med Shield TV.
Sony 55W805b
Android SHIELD TV
Sony Playstation 3
Panasonic DMR-BCT74
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 18:50
Yadis det er rigtigt det er også en grafisk brugerflade ligesom Zapitti. Det er også en mulighed. 
Men ellers hvordan kan jeg gøre det? Det ser jo pænest ud inden filmafspilningen, hvis man klikke på programmet, søge efter en bestemt kategori feks skuespiller eller land eller år, og så starte filmen. Synes ikke rigtigt zapitti eller Plex har disse muligheder. Men måske tager jeg fejl. 
Det er ikke noget problem at købe en nye medieafspiller(skal så konvertere mine film til .mkv men det er klaret hurtigt, det skal nok alligevel gøres pga min nuværende dune og Nas ikke spiller sammen hvad angår blu-ray med foldere). 
Kan Plex.tv klare en rigtig god indeksering med mange muligheder, på en god og flot grafisk måde? Så det ikke bare er et eller andet nørdet program på ens pc feks. Det hjælper jo ikke rigtigt noget hvis de ikke er integreret i min medieafspiller som pt er Dune Hd D1, som som fint kan skiftes ud. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 10:37
Hvad med MyMovies?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 13:23
Plex på en NAS med en PopCorn Hour A-500 (eller dens lillebror VTEN) som afspiller er en fremragende kombination.

Lad Plex sortere og kategorisere dine film, og benyt din PopCorn til afspilning - den har en ganske udmærket Plex klient.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu