recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr. Panasonic DMR-BxT..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål vedr. Panasonic DMR-BxT..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedr. Panasonic DMR-BxT..
    Sendt: 11-August-2016 kl. 19:22
Hej...
 
Mine forældre er ved at løbe lidt tør for lagerplads på deres lille HD, som er tilkoblet deres fladskærm. Derfor har jeg anbefalet, at Panasonic-modellerne undersøges lidt nærmere mht. muligheder...
 
Overvejer at hente den i Tyskland, men den har jo så "kun" T og IKKE T2-modul.
 
De modtager de tyske kanaler via satellit, MEN ellers har de BOXER i huset, som jo modtages Terrastial og så er problemet om de ikke skal vælge en BCT-model...
 
 - Men hvad er Jeres erfaring med BCT-modeller fra Tyskland og BOXER. Virker det upåklageligt eller langt fra tilrådeligt.
 
- Kan en BST-model evt. stadig bruges til modtagelse af BOXER og noget jeg har misset....
 
 
Havde det været til mig, så var det ingen problem, hvilken model jeg skulle vælge af BCT- eller BST-modellerne. Da CANAL DIGITAL modtages via satellit. Altså BST-modellen
 
- Men bare for at være sikker i min egen sag - så skulle jeg da vælge en BST-model. Men er dette helt uden problemer og hvad er Jeres erfaring med BST-modellerne og modtagelse af Canal Digital?
 
Jeg ser frem til at høre fra Jer.... Wink
 
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 19:52
Slet ingen som kan komme med indspark / input her...
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 00:10
BCT har kabeltuner, mens BST har satellittuner. Så meget er du sikkert med på, hvis jeg tolker dine spørgsmål korrekt. Begge har så vidt jeg ved også DVB-T tuner, men problemet er, at det ikke er DVB-T2. Derfor er de ubrugelige til terrestrisk modtagelse i Danmark.

Hvis Blu-ray komponenten i Panasonics recordere er uvigtig, så var en receiver/PVR boks fra VU+ måske noget? Der kan du mix'n'matche tunerere, f.eks. 1 til DVB-S2 og 1 til DVB-T2 osv.

VU+ receivere kan for øvrigt købes flere steder. Ovenstående er blot et eksempel.


Redigeret af azrael - 13-August-2016 kl. 00:19
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:


Hej...
 
Mine forældre er ved at løbe lidt tør for lagerplads på deres lille HD, som er tilkoblet deres fladskærm.


Køb en STOR disk til TV'et!

M.v.h.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

BCT har kabeltuner, mens BST har satellittuner. Så meget er du sikkert med på, hvis jeg tolker dine spørgsmål korrekt. Begge har så vidt jeg ved også DVB-T tuner, men problemet er, at det ikke er DVB-T2. Derfor er de ubrugelige til terrestrisk modtagelse i Danmark.

Hvis Blu-ray komponenten i Panasonics recordere er uvigtig, så var en receiver/PVR boks fra VU+ måske noget? Der kan du mix'n'matche tunerere, f.eks. 1 til DVB-S2 og 1 til DVB-T2 osv.

VU+ receivere kan for øvrigt købes flere steder. Ovenstående er blot et eksempel.
 
Hej Azrael...
 
Jeps - er fuldstændig med på BCT og BST forskellen. Tongue
 
Men jeg spurgte her fordi, at jeg netop var stødt i symptomet - SATELLIT-modtagelse fra ASTRA over satellit og BOXER via Terrestrial... Og ja - herhjemme benytter vi T2-systemet. Øv - men allievel er T2 ikke at foragte i min verden.
 
Men du nævner VU+ modtagere....
 
  • Har du et godt bud på en sådan, som evt. både kan modtage satellit samt T2-signal. 
  • Kan man optage film/serier/koncerter og trække disse ud digitalt, så de kan ses på andre skærme i huset. Og skal dette så foregå vi af en pc på netværket eller....

Håber du evt. kan linke til nogle gode tilbud / forslag.

Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 16:35
Der var et link gemt i mit tidligere indlæg. Wink

Men jeg må erkende, at jeg ikke har nogen erfaring med VU+s receivere. Jeg stødte flere gange på dem, da jeg selv stod og skulle bruge en afløser for min gamle Sony analog recorder. Det endte i sin tid for mit vedkommende med to stk BCT820 (og senere en ekstra BCT835) pga. muligheden for at trække optagelser ud på BD og (ikke mindst) pga. Panasonic recordernes mulighed for at klippe i optagelser (reklamer mv.).

Så vidt jeg har forstået kan optagelser på VU+ receivere dog trækkes ud på pc til videre forarbejdelse, men optagelserne skulle ikke være låst til selve receiveren. Det kan dog godt have ændret sig eller jeg kan have misforstået noget.

Det jeg i al fald ved er, at man selv kan konfigurere receiverne efter behov. F.eks. har modellen SOLO2 tre slots til tunere, som man så kan bestykke som man ønsker (f.eks. 2x DVB-S2 og 1x DVB-T2).
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Så vidt jeg har forstået kan optagelser på VU+ receivere dog trækkes ud på pc til videre forarbejdelse, men optagelserne skulle ikke være låst til selve receiveren. Det kan dog godt have ændret sig eller jeg kan have misforstået noget.


Hvilket man også kan med Panasonics recordere.

M.v.h.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2016 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Så vidt jeg har forstået kan optagelser på VU+ receivere dog trækkes ud på pc til videre forarbejdelse, men optagelserne skulle ikke være låst til selve receiveren. Det kan dog godt have ændret sig eller jeg kan have misforstået noget.


Hvilket man også kan med Panasonics recordere.

M.v.h.

Problemet er at OP efterspørger en løsning, der kan håndtere DVB-T2 (Boxer), og der kommer Panasonic recordere desværre ikke i spil. Hvad flytning til pc angår, så er det noget mere besværligt med Panasonic end med andre løsninger, hvor man direkte kan tilgå optagelserne i stedet for at bruge hacket med VLC og DLNA. Men det ved du selvfølgelig godt...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

noget mere besværligt med Panasonic end med andre løsninger, hvor man direkte kan tilgå optagelserne i stedet for at bruge hacket med VLC og DLNA.

Jeg bruger da simpel drag'n'drop fra en Windows 10 (og tidligere fra Windows 8.1) PC. Min recorder optræder som en DLNA-enhed, og jeg kan (i explorer) bladre rundt på HDD'en og bruge standard drag'n'drop til at kopiere filer til PC.

En gang imellem går DLNA-kopieringen dog i baglås, så jeg er nødt til at genstarte explorer, og andre gange kopierer den kun 3,99 Gb af filen, men for det meste går det fint.

Redigeret af HeartWare - 14-August-2016 kl. 09:17
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 18:05
Hej...
 
Jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på VU+ og evt. jeg vender tilbage med et spørgsmål eller to - i denne tråd.
 
Tak for informationerne.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu