recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af Arc. Vsx921k og js8500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af Arc. Vsx921k og js8500

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af Arc. Vsx921k og js8500
    Sendt: 15-August-2016 kl. 17:37
Hej recordere, jeg er løbet ind i lidt problemer med opsætningen af mit sourround.
Jeg er flyttet for et stykke tid siden, og der er i mellemtiden kommet et nyt tv til.
Jeg har haft tv'et sluttet til, og følgende udstyr til samsung smart connect boksen: Chromecast og xbox one.
Og nu vil jeg slutte surround sound til mit 5.1 setup. Jeg vil gerne have det sådan at, jeg kan styre alt på smart tv'et og recieveren skal håndtere lyden, så derfor vil jeg gerne benytte mig af ARC.


Jeg har prøvet alt hvad der står i min magt, men der kommer ikke lyd ud af recieveren og højttalerne selvfølgelig.

Mit samsung 55js8500 finder recieveren, og jeg kan styre volumen, samt recieveren slukker, når jeg slukker tv,et. Men der kommer intet lyd.

Nogen der kan hjælpe ?

Her er opsætningen.
55js8500 > samsung smart boks > hdmi 4 (arc) til hdmi out på pioneer vsx921k.

Chromecast og xbox one sidder med hdmi til smartboksen.

Redigeret af staack - 15-August-2016 kl. 17:39
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 09:42
ingen der kan hjælpe eller er vsx-931k'en outdated?
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 09:47
Har du aktiveret hdmi kontrol i receiveren?
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 12:36
Jeg har aktiveret HDMI control.

Nu prøvede jeg lige at sætte højttalerne op, ved at bruge mikrofonen og lave et fuldt MCACC setup, men efter at have kørt setup 1 ud af 9, så lukker forstærkeren helt ned og blinker med rødt i "iPod, iPhone, iPad" lampen? Hvad kan dog forårsage det?

Jeg håber på lidt hjælp :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 12:50
Kortslutning af højttalerudgang! Tjek dine kabler om de sidder korrekt og ikke kortslutter.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 17:26
Tak for hjælpen, nu fik jeg styr på mine ledninger og lavet et nyt setup med MCACC, og det gik igennem.

Jeg har også købt et nyt HDMI kabel, så jeg var sikker på at det understøttede ARC, men det virker stadigvæk ikke, der kommer intet lyd, når man vælger at lyden skal gå igennem recieveren :(

Nogen ideer?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 17:36

Der er sikkert flere valgmuligheder hvorfra Reciver kan hente TV lyd,når du vælger TV lyd, den skal hente fra HDMI, (HDMI Out ARC) så har du valgt HDMI.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu