recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern SSD (til Imac)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstern SSD (til Imac)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Hej

jeg har også fået købt mig en Ekstern SSD, som, hvis jeg laver en hastighedstest kun på disken kører den rigtig fint. 3-400mb/s.
men når jeg installerer OSX derpå og booter fra den er den så horribelt langsom. Er der et trick der skal laves før det kører ordentligt?.

 
Jeg lavede bare en klon på den eksterne med Carbon Copy Cloner, og den kører fint. Men det er også Thunderbolt, jeg bruger. 


Venlig hilsen
KB
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 10:40
Jeg kører med USB til min eksterne, jeg har ikke lavet en måling på, men kan konstater at det kører langt hurtigere og fungere upåklageligt. Jeg mærker ikke forskel fra min MacBook Pro med intern ssd.
Er det USB 3.0 du har? 2.0 kan ikke overføre med samme hastighed og er ikke en skide god fidus ift ekstern ssd
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 11:07
Ja det er en USB3.0.

min iMac er late 2012. og det er en ekstern 256gb Intenso disk.

Når jeg bare booter på min alm. installation, og så laver en speedtest på disken, så trækker den omkring 400mb/s.. det er jo fint. men når jeg bruger den som boot enhed, så kører det MEGA langsomt. ikke kun opstart, men også når OSX er startet op. Det er 95% badebold.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 16:38
boot har noget at gøre med random read/write og ikke sekventiel læsning af filer, af hvad jeg kan se på intenso's hjemmeside, så er det temmelig dårlige specs på random read/write. Men hvis du siger 95% badebold, så er der noget galt. - hvad har du gjort for at få OS over på den?
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 22:34
Jeg har fulgt guides på nettet. skulle mene alt er gjort rigtigt (jeg er ret erfaren indenfor pc/mac brug)

Jeg har ret til at tilbagelevere disken, så den ryger retur nu. 

hvad kan i anbefale?. et eksternt harddisk kabinet og så en løs SSD?. 

Har en Samsung 840EVO i min bærbare.. den er lynhurtig. Vil det være en løsning?.. og er der et specielt hdd kabinet man skal gå efter?
Bare sådan noget her?
https://www.dustinhome.dk/product/5010745427/map-gd28u3



eller vil sådan en her kunne gøre jobbet?. (hvad er bedst?)
https://www.dustinhome.dk/product/5010882798/extreme-500-portable



Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2016 kl. 16:55
Altså jeg er nok en tosse - jeg ville lave den selv med et kabinet og en løs sSd - men det er nok bare fordi jeg har en dårlig vane med liiiiige at kunne finde på at bruge kabinettet til andre diske i et svagt øjeblik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu